۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۸۸۵۲۸

استفاده ابزاری القاعده از کودکان

خبرگزاری رسا ـ القاعده در پاکستان با فریب دادن کودکان خوردسال، آنان را مجبور می کرده است عملیات انتحاری را آموزش ببینند.
آموزش عمليات انتحاري به کودکان در پاکستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، العربیه در گزارشی از استفاده ابزاری القاعده پاکستان از کودکان برای انجام عملیات های انتحاری خبر داد.


گفتنی است نیروهای امنیتی افغانستان گروهی از کودکان را که به همین منظور به پاکستان قاچاق می شده اند، به همراه فردی که مسئولیت این امر را داشته است در ولایت لغمان دستگیر کرده اند.


لازم به ذکر است که القاعده در پاکستان با فریب دادن کودکان خردسال، آنان را مجبور می کرده است عملیات انتحاری را آموزش ببینند.


نصرالله سخنگوی ریاست امنیت ملی ولایت لغمان در این خصوص گفت: فردی که می خواست این کودکان را به پاکستان انتقال دهند، عثمان نام دارد که همراه این کودکان دستگیر شده است. این فرد کودکان را از مناطق مختلف ولایت نورستان جمع آورى کرده و به پاکستان برای آموزشهاى انتحارى و تروریستى منتقل مى کرد.


گفتنی است القاعده خانواده این کودکان را نیز فریب داده است. به خانواده ها گفته شده است که کودکان را برای فراگیری علوم اسلامی به مدارسی در پاکستان خواهند برد، اما در حقیقت آنها را برای آموزش عملیات انتحاری به این کشور قاچاق می کرده اند./1415/1409/ح

ارسال نظرات