۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۸۸۱۳۰
شورای علمای افغانستان؛

اعمال طالبان جنایتی غیر انسانی غیر اسلامی و ناجوانمردانه است

خبرگزاری رسا ـ شورای علمای افغانستان حملات انتحاری و انفجاری به مساجد، قبرستان‌ها، مراسم نماز میت و هدف قرار دادن مردم عادی را "ناروا و حرام" خوانده است.
ديدار شوراي علماي افغنستان با حامد کرزاي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی گفت: شورای علمای افغانستان حملات انتحاری و انفجاری به مساجد، قبرستان‌ها، مراسم نماز میت و هدف قرار دادن مردم عادی را "ناروا و حرام" خوانده است.


رئیس و اعضای شورای علما، دیروز جمعه سوم آبان ماه با حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرده و در مورد ترور والی لوگر که در بمبگذاری در مسجدی در لوگر کشته شد، صحبت کرده‌اند.


به گفته بی بی سی؛ در این دیدار اعضای شورای علمای افغانستان، محتوای مصوبه‌ای را که به محکومیت حملات انتحاری و انفجاری به "مکان‌ها و مراسم مقدس" صادر شده، در میان گذاشته اند. در این مصوبه حملات هراس افگنی به "مکان‌های مقدس" و مراسم مذهبی از دیدگاه اسلام حرام توصیف شده است.


شورای علمای افغانستان ترور والی ولایت لوگر را که مسئولیت انجام آن را گروه طالبان به عهده گرفت، "جنایتی غیر انسانی، غیر اسلامی و ناجوانمردانه" خوانده و گفته که در این رویداد، شورشیان برای رسیدن به اهداف شوم خود از قرآن استفاده نادرست کرده و به کتاب خدا بی احترامی کرده اند.


حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان در اینباره گفت که این مصوبه شورای علما پیام های مهمی دارد که به خیر مردم افغانستان است.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات