۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۸۷۹۲۴

برگزاری جشن بزرگ غدیر در حوزه علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ جشن بزرگ غدیر ویژه طلاب و روحانیون در حوزه علمیه رضویه بیرجند با حضور 400 نفر از طلاب و روحانیون خراسان جنوبی برگزار شد.
برگزاری جشن بزرگ غدیر در حوزه علمیه خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند،  امروز جشن بزرگ غدیر و مراسم عمامه گذاری طلاب امروز با حضور 400نفر از استادان و مدیران مدارس علمیه خراسان جنوبی در حوزه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد.

همچنین در این جشن، مراسم عمامه گذاری 22 نفر از طلاب حوزه های علمیه رضویه بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی انجام شد.

حجت الاسلام محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در این مراسم با اشاره به تقارن عمامه گذاری طلاب با جشن غدیر، گفت: طلاب باید قدر دان لباس روحانیت باشند و با این لباس خدمات شایسته ای را برای اسلام و مسلمانان انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که طلاب باید از نظر علمی و پژوهشی در کشور سرآمد باشند، گفت: اولین درس یک طلبه، ولایت مداری است و طلاب باید رسول و دعوت گر به امر ولایت باشند.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان این که مباحث امام شناسی و ولایت مداری  در جامعه مورد غفلت واقع شده است، گفت: طلاب باید سعی کنند در جلسات سخنرانی خود با بیان آیات و احادیث مربوط به ولایت مردم را به امام شناسی و شناخت کامل امام زمان دعوت کنند.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند برای رشد و کمال در اختیار شیعیان قرار داده است نعمت ولایت است و مردم، مسؤولان و روحانیت با حرکت در مسیر ولایت باید شکرگزار این نعمت باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآورشد: مهم ترین وظیفه طلاب در حال حاضر تبیین رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی برای مردم و حرکت در مسیر آن است.

قابل ذکر است، در پایان این مراسم 250 نفر از اساتید و مدیران مدارس علمیه خراسان جنوبی از بیماران بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند با حضور امام جمعه عیادت کردند./968/پ202/س

ارسال نظرات