۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۸۷۸۸۶
معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان:

بیش از 110 طلبه خوزستانی به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان از تلبس بیش از 110 طلبه خوزستانی خبرداد و اظهار داشت: پس از برگزاری دوره های تلبس، ویژه طلاب واجد الشرایط و برگزاری آزمون نهایی، بیش از 110 نفر مجوز پوشیدن لباس مقدس روحانیت را کسب کردند.
حجت الاسلام حسن آل عامر ، معاون تهذيب حوزه علميه خوزستان

حجت‌الاسلام حسن آل‌عامر، معاون تهذیب مرکز مدیریت مدارس علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز به برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه خوزستان اشاره کرد و گفت: مراسم عمامه گذاری طلاب خوزستانی همزمان با آغاز دهه ولایت در نقاط گوناگون خوزستان آغاز شده است.

وی به برگزاری مراسم تعمیم 13 طلبه مدرسه علمیه ابالفضل‌العباس(ع) امیدیه اشاره و تصریح کرد: این مراسم با حضور آیت‌الله سید محمد علی موسوی‌ جزایری، نماینده ولی‌ فقیه در خوزستان و حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی، مدیر مدارس علمیه استان خوزستان برگزار شد.

معاون تهذیب مرکز مدیریت مدارس علمیه خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد: مراسم تعمیم 8 نفر از طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش نیز شامگاه سه شنبه، 30 مهرماه در این شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اظهار داشت: این مراسم یکم آبان ماه ساعت 20 در محل مسجد اعظم اهواز با حضور مردم و علمای استان برگزار می شود.

حجت الاسلام آل عامر به برگزاری مراسم تعمیم طلاب دیگر مدارس علمیه شهرستان اهواز اشاره و اظهار داشت: مراسم تلبس طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) اهواز پنجشنبه، 2 آبان ساعت در محل مصلای کوت‌عبدالله برگزار می شود.

وی در ادامه ابراز داشت: همزمان با روز عید غدیر مراسم تلبس طلاب مدرسه علمیه باب‌الحوائج(ع) اهواز پس از نماز مغرب و عشا در مسجد موسی‌بن جعفر(ع) اهواز و مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه علی‌بن ابیطالب(ع) اهواز ساعت 20 همان روز در حسینیه کوی علوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام آل عامر با بیان این که در دهه ولایت بیش از 110 طلبه خوزستانی ملبس به لباس روحانیت می شوند، تصریح کرد: مراسم عمامه گذاری طلاب به صورت همزمان با عید غدیر در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، دزفول، ماهشهر و مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

وی بیان این که دوره آموزش تلبس ویژه طلاب خوزستانی برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره طلاب چگونگی اقامه نماز جماعت و ارتباط چهره به چهره با مردم، چگونگی پاسخ به احکام شرعی، کارگاه آموزش بستن عمامه و هنجار های پاسخ گویی به مسائل سیاسی و اجتماعی را آموزش دیدند.

معاون تهذیب مرکز مدیریت مدارس علمیه خوزستان با اشاره به حضور اساتید برجسته استانی و کشوری در این دوره خاطر نشان کرد: طلاب واجد شرایط تعمیم پس از گذراندن این دوره وارد روند مصاحبه و پاسخ به پرسش های شفاهی شدند./9464/ت303/ب

ارسال نظرات