۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۸۷۳۲۸
حجت الاسلام و المسلمین عاملی:

عید قربان عید توحید، حریت و غلبه بر شیطان ظاهری و باطنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: روح حج، روح ولایت و امامت بوده و عید قربان، عید توحید، حریت، ولایت، تسلیم شدن در برابر خدا و غلبه بر شیطان ظاهری و باطنی است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، امروز در خطبه های نماز عید قربان، به اهمیت دهه اول ذی الحجه اشاره کرد و گفت: 10 روز اول ذی الحجه ارج و قرب بسیار بالایی نسبت به ماه های دیگر و حتی ماه مبارک رمضان دارد.
 

وی افزود: اهمیت این دهه باید برای مردم تبیین شود، تا مومنان آن گونه که شایسته این ماه بزرگ است، بتوانند از آن استفاده کنند.
 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: لیالی قدر در ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر و همین گونه عید بزرگ قربان، موهبت های خداوند متعال برای تعالی مومنان به مقصد نهایی و قرب الهی است.
 

نماینده ولی فقیه در استان، کعبه را نماد تربیت انسان کامل دانست و تصریح کرد: در سفر معنوی حج، انسان کامل ضمن رسیدن به یگانگی الهی سعی می‌کند تمام الگوهای خود را از بین ببرد.
 

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: روح حج، روح ولایت و امامت بوده و عید قربان، عید توحید، حریت، ولایت، تسلیم شدن در برابر خدا و غلبه بر شیطان ظاهری و باطنی است.
 

وی به آزمایش الهی از حضرت ابراهیم و تسلیم شدن او در برابر امر الهی اشاره کرد و گفت: حضرت ابراهیم در برابر ندای الهی و قدرت الهی تسلیم شد و تصمیم گرفت تا اسماعیل را به قربانگاه ببرد و این پیروزی اطاعت از پروردگار متعال در برابر شیطان بود. /937/پ202/س
 

ارسال نظرات