۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۸۷۰۳۴
همزمان با سالروز شهادت باقر العلوم(ع)؛

مراجع تقلید در عزای امام باقر به سوگ نشستند

خبرگزاری رسا ـ‌ همزمان با هفتم ذی الحجه مراسم عزاداری سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه و دیگر اقشار مردمی در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
عزاداري  در بيوت مراجع - قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) مراسم عزاداری آن امام همام با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم‌ها سخنرانان به تبیین فضایل و مناقب امام محمدباقر(ع) و مداحان نیز به ذکر مصیبت و مدیحه سرایی در رثای امام پنجم شیعیان پرداختند.
مراسم عزاداری سالروز شهادت امام پنجم صبح امروز در بیوت و دفاتر مراجع تقلید حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، علوی گرگانی و جوادی آملی با حضور مردم ولایت مدار و طلاب و فضلای حوزه علمیه برگزار شد.
مراسم سوگواری امام محمدباقر(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) نیز با حضور اقشار مختلف مردم و طلاب و فضلای حوزه علمیه برگزار شد.
در این مراسم سخنرانان به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی امام محمدباقر(ع) و جایگاه و اهمیت علم در نزد ائمه اطهار(ع) پرداختند و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در رثای آن امام همام مدیحه سرایی کردند.
حرم کریمه اهل بیت(ع) نیز در شب و روز شهادت امام محمدباقر(ع) حال و هوای دیگری داشت و دسته‌های عزاداری برای تسلیت به حضرت معصومه(س) وارد صحن های حرم شده و به عزاداری و ذکر مصیبت پرداختند.
حسینیه‌ها، تکایا و مساجد شهر مقدس قم نیز دیشب و امروز پذیرای حضور اقشار مختلف مردم بود که در رثای امام پنجم شیعیان به سر و سینه زدند.
گفتنی است، دروس حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در سالروز شهادت ائمه اطهار(ع) بنا بر یک سنت حسنه تعطیل و طلاب و مراجع تقلید در مجالس عزا و ماتم شرکت می‌کنند./927/پ203/ج
ارسال نظرات