۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۸۶۸۸۹

مراسم نکوداشت سالگرد سفر رهبری به خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی با حضور هزاران نفر از مردم ولایت مدار بجنورد برگزار شد.
ديدار با رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح جمعه نوزدهم مهر ماه و در نخستین سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، مراسم گرامیداشت این مناسبت با برگزاری استقبال نمادین از رهبری در مسیر فرودگاه نوزدهم مهر تا مصلی امام خمینی(ره) بجنورد آغاز شد.

 

مراسم استقبال نمادین از رهبری صبح امروز از مقابل در ورودی فرودگاه که به یمن سفر رهبری در نوزدهم مهر ماه سال گذشته به این استان به عنوان فرودگاه نوزدهم مهر نامگذاری شده است، آغاز و با راهپیمایی و گلباران مردم تا مصلای امام خمینی(ره) پیگیری شد.

 

در ابتدای این مراسم و در محل درب ورودی فرودگاه نوزدهم مهر بجنورد، سرودهایی که به مناسبت سفر رهبری تنظیم و ساخته شده بود از سوی گروهای مختلف سرود اجرا و پس از آن مراسم راهپیمایی و گلباران مسیر حرکت معظم له در سال گذشته برگزار شد.

 

حسینعلی یوسفعلی ‌زاده، مسؤول هماهنگی ستاد نکوداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در این زمینه گفت: همزمان با نخستین سالروز سفر رهبری به استان‌ 31 عنوان برنامه محوری در خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که علاوه بر این صدها برنامه دیگر نیز در مساجد، ادارات و محل‌های تجمع مؤمنین به همین مناسبت برگزار می‌شود، اظهار داشت: در روز نخست این مناسبت، علاوه بر برگزاری مراسم استقبال نمادین در مسیر فرودگاه نوزدهم مهر تا مصلی امام خمینی(ره) بجنورد، مراسم رژه موتوری نیز در این مسیر برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: روز شنبه، بیستم مهر ماه نیز در سالروز دیدار رهبری با طلاب و روحانیان استان، همایش طلاب و روحانیان خراسان شمالی با محوریت سبک زندگی اسلامی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار خواهد شد.

 

به گفته سردار یوسفعلی زاده این همایش صبح شنبه و در سالروز دیدار سال گذشته معظم له با روحانیان با حضور هزار و 500 نفر از طلاب و روحانیان استان برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: همچنین در روز بیست و یکم مهر ماه در سالروز مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان شمالی در حضور مقام معظم رهبری، بازسازی این مراسم با حضور سردار سرلشگر محمدعلی جعفری؛ فرمانده کل سپاه پاسداران در محل ستاد سپاه حضرت جواد الائمه(ع) خراسان شمالی انجام خواهد شد.

 

یوسفعلی زاده اضافه کرد: در روز 23 مهر ماه نیز همزمان با سالروز دیدار رهبری با جوانان، دانشجویان و نخبگان خراسان شمالی، همایش جوانان، دانشجویان و نخبگان با حضور غلامعلی حداد عادل؛ مشاور عالی مقام معظم رهبری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود.

 

به گفته وی همچنین به این مناسبت در شهرستان های شیروان و اسفراین نیز در سالروز دیدار رهبری با مردم این شهرستان ها، مراسم های جداگانه ای برگزار می شود.

 

این مسؤول عنوان کرد: برگزاری ایستگاه های صلواتی شربت و شیرینی، مراسم نورافشانی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، فراخوان مقاله، برپایی نمایشگاه های عکس، شب شعر و خاطره گویی و ... از دیگر برنامه های گرامیداشت نخستین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی محسوب می شوند.

 

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

 

وی همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند./9314/پ202/س

ارسال نظرات