۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۸۵۶۸۸

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

خبرگزاری رسا ـ غبارروبی گلزار شهدا از سوی کارکنان تبلیغات اسلامی قم، حضور روحانیان مستقر بخش جعفرآباد قم در گردهمایی ائمه جماعات و برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در تبلیغات اسلامی برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، همزمان با هفته دفاع مقدس، حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم و جمعی از کارکنان این اداره کل با حضور در گلزار شهدای سوم خرداد، قبور مطهر شهدا را عطرافشانی و گل افشانی کردند.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران بر لزوم انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد.
وی هدف از غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا را ارج نهادن به مقام شامخ شهدای دوران جنگ تحمیلی و تجدید بیعت با آن بزرگواران ذکر کرد.
به گفته حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی را برگزار کرده است.
برگزاری یادواره شهدا در بخش جعفرآباد قم
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه از برگزاری یادواره شهدا در بخش جعفرآباد قم با مشارکت این اداره خبر داد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اعلام این خبر گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا یک حرکت ارزشی در تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره ارج نهادن به مقام شهید و شهادت است.
وی افزود: حجت‌الاسلام پورحسین از طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) جعفریه در این مراسم معنوی تصریح کرد که پیام اصلی یادواره‌های شهدا به جوانان ما این است که کلام و راه شهیدان سرافراز فراموش نشدنی است و ما با تجلیل از مقام شهدای دفاع مقدس با آنها تجدید پیمان می‌کنیم.
در ادامه این یادواره برنامه‌های جانبی از جمله نماهنگ حماسی، مداحی و شعرخوانی در تجلیل از مقام شامخ شهدا اجرا شد.
این مراسم برای نخستین بار در مسجد امام صادق(ع) روستای جعفرآباد و با حضور مردم ولایتمدار برگزار شد و پیش از آن هر ساله این یادواره در مسجد حامع جعفریه برگزار می‌شد.
افتتاح مهد شکوفه‌های قرآنی در مجتمع فرهنگی نور
مراسم افتتاحیه مهد شکوفه‌های نور قرآنی مجتمع فرهنگی نور با حضور کودکان و والدین آنها در سالن این مجتمع برگزار شد.
این مجتمع سال گذشته نسبت به برگزاری دوره‌های تربیت مربی اقدام کرد و متقاضیان در زمینه روانشناسی کودک آشنایی با خصوصیات دوران کودکی آموزش‌های لازم را گذراندند.
از آنجایی که ارائه آموزش‌های مستقیم در انتقال مفاهیم اخلاقی و تربیتی، کارایی لازم را ندارد، انتقال مطالب از طریق بازی در این مهد کودک مورد توجه است.
مفاهیم اخلاقی، قرآنی و اجتماعی تنها با بیان خشک و رسمی مورد توجه کودکان نیست و از این رو مربیان مهد کودک شکوفه‌های نور قرآنی تلاش دارند تا از طریق بازی و ایجاد فضایی پر نشاط کودکان را آموزش دهند.
نوآموزان این مهد هر دو شیفت صبح و ظهر در بدو ورود در کلاس‌ها از برنامه ورزشی بهره مند شده و سپس در کلاس‌های قرآنی حاضر می‌شوند و آیات کوچک قرآنی را فرا می‌گیرند.
استخر توپ و شن، بازی‌های هدفمند و دسته جمعی از فعالیت‌های این مهد کودک ویژه نوآموزان است.
آداب غذا خوردن و آشنایی با نکات اسلامی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که کودکان مهد شکوفه های نور با آن آشنا خواهند شد.
حضور روحانیان مستقر بخش جعفرآباد در گردهمایی ائمه جماعات
روحانیان مستقر بخش جعفرآباد در گردهمایی ائمه جماعات استان قم شرکت کردند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: روحانیان مستقر بخش جعفرآباد در گردهمایی ائمه جماعات استان قم که روز پنج شنبه چهارم مهرماه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد شرکت کردند.
وی افزود: در این گردهمایی حجت‌الاسلام بهجت‌پور از استادان حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، به تشریح فعالیت‌های روحانیان در دوران جنگ تحمیلی پرداخت.
حجت‌الاسلام بهجت‌پور همچنین در این گردهمایی با بیان نکاتی پیرامون روش‌های تأثیرگذاری ائمه جماعات و نقش آفرینی در جامعه، بر لزوم برقراری ارتباط با نسل جوان تأکید کرد.
ارتقای فرهنگ دینی؛ زیربنای امنیت پایدار
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم ارتقای فرهنگ دینی و عمومی به عنوان زیربنای امنیت پایدار تأکید کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در دیدار رییس پلیس آگاهی استان قم به اهمیت برقراری امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر همه چیز داشته باشیم ولی امنیت نداشته باشیم گویا هیچ چیزی نداریم.
وی با بیان اینکه ایجاد امنیت نیاز به عزم ملی دارد، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها باید برای برقراری امنیت احساس مسئولیت کنند.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، امنیت عمومی مردم با یکدیگر پیوسته است، بنابراین نمی‌توان نگاه تک بعدی به موضوع امنیت داشت.
حجت‌الاسلام اسکندری، توجه به مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی را زیربنای برقراری امنیت دانست و افزود: باید با برنامه‌ریزی، کارشناسی جامع و اولویت بندی مسائل مرتبط با امنیت، با این مقوله مواجه شد.
وی نسبت به مشارکت شبکه‌های فرهنگی و تبلیغی مرتبط با اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از جمله ائمه جماعات، روحانیان مستقر و تشکل‌های مذهبی در فعالیت‌های اجتماعی و آموزش مورد نیاز به شهروندان اعلام آمادگی کرد.
تشریح فعالیت‌های روحانیان مستقر بخش مرکزی قم در هفته دفاع مقدس
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به تشریح برنامه‌های روحانیان مستقر در هفته گرامیداشت دفاع مقدس پرداخت.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس روحانیان مستقر بخش مرکزی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی قنوات برنامه های ویژه ای را در این ایام برگزار می کنند.
وی افزود: روحانیان مستقر با حضور در مساجد و حسینیه‌های روستاهای این بخش پیرامون دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام مطالبی را برای مردم بیان می‌کنند.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اظهار کرد: قرائت زیارت عاشورا و همچنین خاطره‌گویی و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام از سوی روحانیان مستقر در حال برگزاری است.
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در تبلیغات اسلامی قم
نمایشگاه عکس دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام جعفر اسکندری، کارشناس روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اعلام این خبر اظهار کرد: در این نمایشگاه که در محل ورودی اداره کل برپا شده است تصاویری از جذابیت‌های دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان و شهیدان در جنگ تحمیلی به نمایش در آمده است.
وی گفت: این نمایشگاه که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شده، در طول این هفته مورد استقبال مراجعه کنندگان قرار گرفته است.
به گفته حجت‌الاسلام اسکندری گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی ادامه داد: همچنین برای یادآوری دوران دفاع مقدس، سنگر نمادین در ورودی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ایجاد شده است.
حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: این نمایشگاه که به همت روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تشکیل شده است، در سال‌های گذشته نیز برپا شده بود./907/پ203/ی
ارسال نظرات