۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۸۵۴۱۰
ورشکستگی خانواده های آمریکایی؛

بحران اقتصادی به سود 1 و ضرر 99 درصد

خبرگزاری رسا ـ پروفسور پل شلدون فوت: اعلام بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا بر اساس کاهش آمار بیکاری، بگونه ای تغییر دادنِ مفاهیم است. آنها سعی در فریب مردم دارند.
بحران مالي ايالات متحده آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در سالگرد پنج سالگی بحران مالی جهان که از سال 2008 میلادی آغاز شده بود، اداره آمار آمریکا اقدام به انتشار میزان درآمد شهروندان خود کرده است.
در همین راستا مشخص شد که تعداد افرادی که زیر خط فقر زندگی می کنند 15 درصد افزایش و میزان درآمد یک خانواده متوسط آمریکایی نسبت به ربع قرن گذشته، کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش باید گفت که رویای آمریکایی، در حال از دست دادن جذابیت خود می باشد. به گفته کارشناسان؛ اگر به اقتصاد دانان باور داشته باشیم، ایالات متحده دیگر قادر به جانب داری از شیوه زندگی مرفه، یکسان با امکانات کامل نیست.
بر اساس آخرین ارقام ارائه شده از جانب اداره آمار آمریکا، حدودا رقمی معادل 46 میلیون و 500 هزار نفر زیر خط فقر زندگی می کنند. پارسال این تعداد، 300 هزار نفر کمتر بود.
به گفته این اداره؛ امکان گذران زندگی یک خانواده 4 نفره در آمریکا با احتساب هزینه های خورد و خوراک، مسکن، حمل و نقل، پوشاک و دارو، فقط با داشتن 2 هزار دلار "درآمد در ماه"، غیر ممکن است.

گفتنی است در آمریکا به کسانی که کمتر از 20 هزار دلار درآمد سالیانه داشته باشند فقیر می گویند.
آن چیزی که بیش از همه کارشناسان را به تعجب وا داشته، این است که مقایسه درآمد یک خانواده متوسط آمریکایی (با احتساب تورم) در سال 1989 و 2012، نشان از آن دارد که خانواده ها در ربع قرن گذشته تنها به میزان تقریبا 600 دلار، متمول تر شده اند.
پروفسور پل شلدون فوت، از دانشگاه کالیفورنیا این گونه توضیح می دهد: اعلام بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا بر اساس کاهش آمار بیکاری، بگونه ای تغییر دادن مفاهیم است. آنها سعی در فریب مردم دارند. بیشترین درصد فرصت شغلی متعلق به کارگران رستوران ها و دیگر مشاغلی با دستمزدهای پائین است. هم اکنون اکثر شهروندان آمریکایی با والدین خود زندگی می کنند چراکه قادر به تهیه مسکن شخصی نیستند. ضمنا سود کم سپرده ها در بانک، تضمین کننده زندگی آسوده در پیری نیست.
شایان ذکر است هفته گذشته اقتصاد دانان دانشگاه های کالیفرنیا، آکسفورد و مدرسه اقتصاد پاریس، مقاله ای را منتشر کردند که اثبات کننده این واقعیت است: فاصله درآمد، بین 1 درصد از جمعیت آمریکایی های ثروتمند با دیگر شهروندان آمریکایی، به حداکثر میزان رسیده است. طبق مطالعات به عمل آمده، پارسال یک درصد از جمعیت ثروتمند آمریکا، بیش از 19 درصد از درآمد کل صاحبان خانه، درآمد داشته اند. چنین واقعه ای حتی در دوره رکود بزرگ اقتصادی آمریکا نیز مشاهده نشده بود./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات