۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۸۵۳۹۷
استاد حوزه علمیه:

خشم عقل را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: سعی کنید خشمگین نشوید؛ چراکه با آمدن خشم عقل از انسان گرفته می‌شود.
خشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‏الاسلام مهدی حسنی، معاون پژوهش حوزه علمیه، سوم مهرماه در جمع طلاب حوزه علمیه محمودیه گفت: حقیقت وضو طهارت باطن است و کسی که وضوی خود را کامل و با توجه می‏گیرد از طهارت باطنی برخودار است.

وی در ادامه افزود: زمانی‏که وضوی نماز با توجه گرفته شود، یقینا این نماز با نمازهای دیگر تفاوت دارد و نسبت به نمازهای دیگر امتیازات ویژه‏ای دارد.

حجت‏الاسلام حسنی عنوان کرد: روایات، کسی را که در روز بیست بار از مرگ یاد کند شهید محسوب می‏کنند؛ بنابراین کسی که در روز سه بار وضو می‌گیرد و در هر رکعت از نمازش به یاد مرگ است بیست بار از مرگ یاد می‌کند.

وی اظهار داشت: انسان باید در نمازهایش به یاد گمشده حقیقی یعنی خداوند باشد اما متأسفانه بسیاری از نمازهای ما خالی از وجود خداوند است.

این استاد حوزه علمیه یکی از سبب‏های اصلی وجود برکت را در زندگی‏ پرداخت زکات دانست و به کسانی که زیاد شدن مال را در نبخشیدن آن می‌دانند گفت: با پرداخت صدقه در راه خداوند مال خود را افزایش دهید.

معاون پژوهش حوزه علمیه با بیان این‌که راحتی حقیقی تنها در بهشت وجود دارد، افزود: بیشتر مردم در دنیا به دنبال راحتی می‌گردند ولی سخت در اشتباهند؛ بلکه راحتی در بهشت به انسان داده می‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی بیان کرد: سعی کنید خشمگین نشوید؛ چراکه با آمدن خشم عقل از انسان گرفته می‌شود.

وی در پایان گفت: پیامبران همچنین امامان معصوم با وجود این‌که گناهی نداشتند اما بسیار استغفار می‌کردند و این مسأله درسی است برای ما که گناهان خود را با استغفار پاک کنیم./9706/پ203/ع

ارسال نظرات