۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۸۵۲۵۷
عضو هیأت رییسه مجلس مطرح کرد؛

نرمش قهرمانانه، روشی برای به دست گرفتن قاعده بازی در عرصه سیاست

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی نرمش قهرمانانه را روشی برای به دست گرفتن قاعده بازی در عرصه سیاست دانست و گفت: مفهوم نرمش قهرمانانه توجه به منافع و مصالح ملی کشور بدون هیچ‌گونه عقب‌نشینی از حقوق حقه و آرمان‌هاست.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: این سفر و البته سخنان رییس جمهور ایران در این اجلاس کانون توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته است.


وی با بیان این‌که اعلام مواضع رسمی نظام اسلامی ایران از تریبون سازمان ملل متحد به صورت صریح، روشن و قاطع می تواند مانع سوء استفاده رسانه‌های مغرض غربی و ارایه تفاسیر وارونه از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: شیوه و محتوای سخنرانی حجت الاسلام روحانی تجلی نرمش قهرمانانه از دیدگاه رهبری خواهد بود.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به تجزیه و تحلیل های متفاوت از سخنان مهم رهبری نظام و سفر رییس جمهور به آمریکا در رسانه های داخلی و خارجی گفت: در روزهای گذشته شاهد انبوهی از تحلیل های منطقی، کارشناسانه و متأسفانه گاه افراطی و تفریطی بوده ایم که شاید بهترین تعبیر در تبیین مفهوم نرمش قهرمانانه همان تأکید رهبری بر عزت، حکمت و مصلحت باشد.


فرهنگی با بیان این‌که مفهوم نرمش قهرمانانه توجه به منافع و مصالح ملی کشور بدون هیچ‌گونه عقب‌نشینی از حقوق حقه و آرمان‌هاست، افزود: متأسفانه گاه به گونه‌ای تعبیر می شود که راه حل تمامی مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور در برقراری رابطه با آمریکاست، در حالی که عامل اصلی همه رنج‌ها، آلام و مصیبت‌های بشری آمریکا و رژیم صهیونیستی است.


وی با تأکید بر بهره‌برداری صحیح و منطقی از جوّ مساعد و مناسب کشور پس از انتخابات 24 خرداد برای ترمیم سیاست خارجی و تنش زدایی با جامعه بین الملل خاطرنشان کرد: به یقین مهمترین رسالت سیاست خارجی کشور حل مشکلات موجود در پرونده هسته‌ای و خروج مذاکرات از جنبه سیاسی به جنبه فنی و کارشناسانه است.


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ایران عضو معاهده ان.پی.تی بوده و فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان برای جامعه جهانی مسلم است، افزود: رهبری نظام، نرمش قهرمانانه را شیوه ای برای به دست گرفتن قاعده بازی در میدان سیاست می دانند، بنابراین باید در روند مذاکرات نیز این‌ تاکتیک مورد توجه قرار گیرد.


وی با بیان این‌که کوتاه کردن دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا امری بسیار پیچیده و نیاز به زمانی متناسب با ساختن آن دارد، افزود: به یقین رویکرد امروز نظام اسلامی به مذاق رژیم صهیونیستی خوش نخواهد آمد، چراکه امنیت این رژیم جعلی با بی‌امنیتی در منطقه و تنش در کشورهای اسلامی و فضای بی‌اعتمادی تأمین می شود./935/ت302/ج

ارسال نظرات