۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۸۵۱۹۷

رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی برگزار و حجت الاسلام عظیم آسوده به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.
توديع و معارفه رييس جديد اداره اوقاف و امور خيريه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح سه شنبه مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد با حضور حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، اصحاب وقف، نمایندگان هیئات امنا و خادمان و متولیان امامزاده های شهرستان بجنورد برگزار شد.
 
در این آیین ضمن قدردانی از زحمات سه و نیم ساله رضا مفاخری در سمت ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد، حجت الاسلام عظیم آسوده که پیش از این رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان بود؛ به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد معرفی شد.
 
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به این که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام سه وظیفه احیای موقوفات و عمل به نیات واقفان، رسیدگی به بقاع متبرکه و اجرای برنامه های فرهنگی در اولویت قرار دارند، اظهار داشت: لازم است امامزاده های خراسان شمالی از وضعیت فعلی خارج شده و حداکثر تا دو سال آینده تمامی آنها ساماندهی شوند.
 
به گفته وی تا پایان سال 93 می بایست تمامی بقاع متبرکه خراسان شمالی که نیازمند تخریب و بازسازی هستند، به طور کامل بازسازی شده و نواقص سایر بقاع متبرکه نیز مرتفع شود.
 
رضا مفاخری، رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد 40 ماهه خود در این سمت، با اشاره به این که در شهرستان بجنورد 38 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد که از این تعداد 9 بقعه درآمدزا محسوب می شوند، گفت: در سه سال اخیر چهار بقعه متبرکه این شهرستان تخریب و بازسازی شده و برای شش امامزاده بجنورد نیز ضریح جدید نصب شده است.
 
وی همچنین به موقوفات این شهرستان نیز پرداخت و اظهار داشت: در شهرستان بجنورد هزار و 447 موقوفه با دو هزار و 500 رقبه وجود دارد که در سال های اخیر اقداماتی نظیر اخذ سند برای املاک بدون سند موقوفه، تهیه استشهاد محلی و تشکیل پرونده موقوفات در این زمینه انجام شده است.
 
مفاخری به روز رسانی اجاره‌های موقوفات را از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد ذکر کرد و با بیان این که این مهم در حال حاضر بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است، اظهار امیدواری کرد که به روز رسانی اجاره بهای موقوفات شهرستان بجنورد تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
 
وی همچنین به اقدامات انجام گرفته در بخش بقاع متبرکه در شهرستان بجنورد نیز اشاره کرد و افزود: افتتاح پروژه امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد و آماده سازی شبستان جدید این امامزاده شاخص خراسان شمالی از جمله فعالیت های انجام شده در این حوزه به شمار می روند.
 
حجت الاسلام آسوده، رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد نیز در این آیین تلاش مضاعف برای عمران و آبادانی بیشتر بقاع متبرکه شهرستان را از جمله برنامه های خود ذکر کرد.
 
وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، اجرای این فرمان را مهم ترین سرفصل فعالیت های خود در سمت ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد برشمرد.
 
گفتنی است، در حالی که در استان خراسان شمالی 154 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد 38 مورد از این تعداد در شهرستان بجنورد واقع شده اند.
 
همچنین از شمار چهار هزار و 387 فقره موقوفه و هشت هزار و 757 رقبه موجود در استان، هزار و 447 موقوفه با دو هزار و 500 رقبه به شهرستان بجنورد اختصاص دارد.
 
علاوه بر این در شهرستان بجنورد 585 باب مسجد و حسینیه وجود دارد که از این تعداد 449 مورد مسجد و 136 مورد نیز حسینیه است./9314/پ202/ب
ارسال نظرات