۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۸۴۴۵۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تربیت طلاب و تقویت حوزه های علمیه بهترین راه مقابله با فرقه های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، بهترین راه مقابله با فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب را تربیت طلاب و تقویت حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: اگر امروز عاشورا به عنوان یک واقعه عظیم در دنیا مطرح شده به دلیل تلاش های روحانیت آگاه بوده است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت ساری به جایگاه شیعه اشاره کرد و گفت: شیعه دایره المعارف عظیمی است که کتب قرآن، نهج ابلاغه و صحیفه سجادیه را در خود دارد.

 

وی با بیان این که علم و عمل روحانیت باید همسو با هم باشد، افزود: طلاب باید تلاش کنند دینی که بر گردن دارند را به خوبی ادا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در ماه مهر دو مدرسه به روی دانشجویان و دانش پژوهان گشوده می شود، گفت: علومی که در دانشگاه و آموزش و پرورش وجود دارد، مادی بوده و مربوط به جسم است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که علم حوزه علم ادیان است، ادامه داد: طلاب حوزه مسؤول اندیشه، افکار، تهذیب و اخلاق مردم هستند.

 

وی با تأکید براین که علم و عمل روحانیت باید الهی باشد، خاطرنشان کرد: علم مادی در زمان مرگ از انسان جدا می شود، اما علم دین تا آن دنیا نیز همراه انسان خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، طلاب را میراث دار علم نبوی، علوی و محمدی دانست و ادامه داد: طلاب ادامه دهنده رسالت انبیاء و اولیای الهی هستند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که کسی قصد ورود به حوزه را می کند به دنبال زر و سیم نخواهد بود، خاطرنشان کرد: طلاب باید نیت خود را خالص کنند و همه تلاش خود را در جهت رضایت الهی به کار گیرند.

 

وی عظمت امروز دین مبین اسلام را به برکت نقش آفرینی روحانیت دانست و تصریح کرد: اگر امروز عاشورا به عنوان یک واقعه عظیم در دنیا مطرح شده به دلیل تلاش های روحانیت آگاه بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که روحانیت باید در علم و عمل الگوی جامعه باشد، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت مسؤولیت سنگینی را پذیرفته و اگر به وظایف خود عمل کند مبلغ خواهد بود.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز شرایط دنیا به گونه ای است که هزاران شبکه ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی وضعیت کشورمان را رصد می کنند، ادامه داد: همه تلاش دشمنان تضعیف اسلام ناب است.

 

آیت الله طبرسی مهم ترین هدف دشمنان از گسترش فرقه های انحرافی، عرفان های کاذب و نحله های خطرناک را زدودن هویت دینی نسل جوان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت در مقابله با این توطئه های دشمنان رسالت سنگینی بر عهده دارد و باید برای پاسخ به شبهات دشمن اطلاعات علمی خود را تقویت کند.

 

وی بهترین راه مقابله با فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب را تربیت طلاب دانست و تصریح کرد: تقویت حوزه و پرورش طلاب توانمند مهم ترین راه مقابله با این فتنه انگیزی دشمنان است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که طلاب حوزه باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بسیج شوند، افزود: اگر تلاش های روحانیت نبود وضعیت امروز اسلام ناب به گونه ای دیگر بود./950/پ202/ج

ارسال نظرات