۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۸۳۸۵۱

افزایش تعداد طلاب مدارس علمیه آذرشهر

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آذرشهر از افزایش 45 درصدی تعداد طلاب این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال ۱۵۵ طلبه در مدارس علمیه آذرشهر تحصیل می کنند.
طلاب جوان

حجت الاسلام محمد موسوی، مدیر حوزه علمیه آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آغاز فعالیت علمی مدارس علمیه سراسر کشور اظهار داشت: با احیای حوزه علمیه آذرشهر در طول سال های گذشته خوشبختانه شاهد رشد و بالندگی علمی طلاب این مرکز علوم دینی بوده ایم.


وی با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه در سراسر استان و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در حوزه های علمیه جزو سیاست های اصلی مرکز مدیریت استان محسوب می شود، گفت: امسال تعداد طلاب حوزه های علمیه نسبت به سال قبل 45 درصد افزایش یافته است.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به این‌که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 155 طلبه در مدارس علمیه برادران و خواهران این شهرستان مشغول تحصیل می شوند، خاطرنشان کرد: این مراکز علوم دینی از سه سال پیش بار دیگر احیا شده‌اند که شاهد برکات ارزشمند معنوی در منطقه بوده ایم.


مدیر حوزه علمیه آذرشهر در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برکات معنوی فعالیت فرهنگی و تبلیغی طلاب مدارس علمیه این شهر پرداخت و اظهار داشت: با آغاز دوباره فعالیت مدارس علمیه در این شهر شاهد رونق نمازهای جماعت در مدارس، برپایی باشکوه مجالس مذهبی و رواج نشاط معنوی در مساجد شهری و روستایی هستیم.


وی با بیان این‌که نقش حوزه های علمیه در ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و باورهای دینی و مذهبی مردم بسیار مهم و ارزشمند است، افزود: افزایش ظرفیت پذیرش طلبه اگر توام با ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه شهرستانی باشد، قطعا با نتایج ارزشمندی همراه خواهد بود.


حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به صبغه دینی آذرشهر گفت: این شهر مهد پرورش علمای بزرگ و مجاهدی از جمله شهید آیت الله مدنی و شهید آیت الله غفاری است، از این رو سرمایه‌گذاری در حوزه های علمیه این خطه از آذربایجان موجب شکوفایی استعدادهای فقهی طلاب آذرشهری خواهد بود./935/ت302/ب

ارسال نظرات