۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۸۳۶۸۶

آغاز به کار بسیج رسانه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ بسیج رسانه خراسان رضوی با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) و مشاور بسیج رسانه ای کشور در مشهد آغاز به کار کرد.
غلامرضا احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین نشست فعالان رسانه ای بسیجی خراسان رضوی صبح امروز با حضور غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) و حسین رضی، مشاور بسیج رسانه ای کشور در محل مجتمع امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

 

سردار احمدی در این مراسم با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که اگر فضای دلنشین بسیجی و تفکر بسیج در کشوری طنین انداز شد، آن کشور بیمه خواهد بود و اگر غفلت شود باید هر لحظه منتظر حادثه بود، اظهار کرد: این حادثه همان وضعیتی است که امروز در کشورهایی چون مصر، عراق، افغانستان وسوریه شاهد هستیم.

 

وی عبرت آموزی از تاریخ را از مؤثرترین موانع ایجاد غفلت برشمرد و با انتقاد از تخریب و بی توجهی به آثار دفاع مقدس، گفت: هیچ کارگاه عبرت آموزی برای جوانان و نسل های آینده، بهتر و گویاتر از خرمشهر دوره اشغال توسط عراق نبود اما متأسفانه این آثار و صحنه ها در اثر غفلت از بین رفته است. چه اشکالی داشت اگر آن خرمشهر را حفظ و محصور می کردیم و در کنارش خرمشهر جدیدی می ساختیم.

 

احمدی در ادامه تصریح کرد: در چنین مجامعی غالبا این سؤال مطرح است که رابطه سپاه با نهادها و اقشار مختلف چیست؟ رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان این مسأله را به طور مبسوط و شفاف بیان فرموده اند که محور همه سخنان ایشان این بود که هیچ کس در هیچ مسنَدی بی نیاز از امنیت نیست.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع)، دومین وظیفه سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی در تمام شئون دانست و افزود: به فرموده رهبری، ما برای سپاه تنها شأن نظامی گری و این که صرفا پاسخگوی حملات نظامی باشد، قائل نیستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تک تک اقشار نباید از رسالت خود در حفظ امنیت و حضور در صحنه غفلت کنند و در عین حال در حوزه کاری خود نیز به طور تخصصی عمل کنند. بنابراین وقتی در یک قشر جامعه، بسیج راه اندازی می شود، انتظار این است که متناسب با شأن انقلاب اسلامی روی هم صنفان خود در کشور و جهان اثرگذار باشد.

 

احمدی ادامه داد: در جهانی که غرب، باطل خود را با قدرت رسانه به خورد مردم می دهد اهل حق نباید از این مهم غافل باشند.

 

وی با اشاره به گستره نفوذ و اثرگذاری سپاه پاسداران، این نهاد را نیازمند پشتیبانی تخصصی در همه زمینه ها خصوصا رسانه دانست و گفت: اهل اندیشه متناسب با هر مأموریت باید پشت سر هر سازمان و برنامه ای حضور داشته باشد.

 

در آغاز این مراسم نیز جواد علما، مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی، تقویت گفتمان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در جامعه رسانه ای به منظور تحقق آرمان های بلند اسلامی را مهم ترین هدف ایجاد این نهاد عنوان کرد و گفت: ساختار بسیج رسانه نیز با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که نقد و نظارت، اطلاع رسانی شفاف و تبادل آراء و افکار در جامعه را از وظایف رسانه می دانند، شکل گرفته است.

 

وی افزود: بدین منظور، ساختار بسیج رسانه، در سه بخش شورای اندیشه و همفکری، کمیسیون ها و انجمن های تخصصی تقسیم بندی شده است.

 

علما همچنین از عکاسان، تصویربرداران و مستندسازان خبری به عنوان بازوهای اجرایی سازمان بسیج رسانه در اطلاع رسانی شفاف یاد کرد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم، دفتر بسیج رسانه خراسان رضوی و کانون شهدای رسانه در محل مجتمع امام رضا(ع) مشهد با حضور مسؤولان رسماً افتتاح شد./930/پ202/ب

ارسال نظرات