۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۸۳۴۳۰
امام جمعه شبستر:

قیام 17 شهریور جلوه قدرت پایان ناپذیر سیل خروشان اراده ملی است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: قیام خونین 17 شهریور جلوه قدرت پایان ناپذیر سیل خروشان اراده ملی بوده است.
17 شهريور

حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت قیام خونین 17 شهریور سال 1357 صورت گرفت، اظهار داشت: این نهضت مردمی که با نقش محوری روحانیت اصیل صورت گرفت، پایه‌های رژیم سفاک پهلوی را به لرزه درآورد.


وی با بیان این‌که شهادت بیش از چهار هزار نفر از مردم در جمعه خونین انقلاب ایران اسلامی را در بهمن همان سال به بار نشاند، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ نباید از نقش و هدایت روحانیت مجاهد و شهادت‌طلب در این نهضت عظیم مردمی غافل بود، به عبارت دیگر پیروزی انقلاب مرهون مجاهدت و هدایتگری علمای آگاه و بصیر بوده است.


امام جمعه شبستر با تأکید بر این‌که قیام 17 شهریور زمینه ساز حضور میلیونی مردم در راهپیمایی های دیگر شد، تصریح کرد: این حادثه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی در جهت افزایش خشم و انزجار عمومی نسبت به رژیم حاکم بود، خون شهدای گلگون کفن جمعه خونین شهریور 57 پیروزی انقلاب را تسریع بخشید.


حجت الاسلام محمدزاده با بیان این که به خاک و خون کشیده شدن جوانان ایران اسلامی در میدان ژاله از سوی رژیم شاهنشاهی عامل رسوایی طاغوتیان و پویایی انقلاب اسلامی بود، گفت: قیام 17 شهریور رژیم منحوس پهلوی را در سراشیبی سقوط قرار دارد، افزون بر این‌که قیام خونین 17 شهریور جلوه قدرت پایان ناپذیر سیل خروشان اراده ملی بوده است.


وی با بیان این‌که قیان 17 شهریور اوج غیرت دینی ملت ایران در مبارزه علیه حاکم جور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: 17 شهریور تجلی نقش مرجعیت و علما در هدایت مبارزات ضدشاهنشاهی در دوران قبل از انقلاب اسلامی بوده است، این روز حماسی موجب شد در کمتر از شش ماه بعد، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که موج خروشان ملت در قیام 17 شهریور آخرین میخ با تابوت رژیم ظالمانه پهلوی در ایران بود، گفت: عبرت‌های این نهضت بایستی روشنی‌بخش ادامه نهضت حسینی ملت ایران در ادامه مسیر و تحقق آرمان ها قرار گیرد.


حجت الاسلام محمدزاده در پایان با تأکید بر این‌که این انقلاب ثمره خون هزاران شهید است که تنها با شناخت از عظمت خون شهید حفظ خواهد شد، افزود: امام راحل به حق فرمودند؛ « ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد » بنابراین مادامی که روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در میان ملت زنده است، اسیر دشمنان نظام نخواهیم شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات