۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۸۳۳۱۳

شرط خانم رییس جمهور برای سفر به آمریکا

خبرگزاری رسا ـ من نمی فهمم که چگونه جاسوسی از یک کشور دموکراتیک، از حریم خصوصی مردم، شهروندان و نقض حاکمیت ملی کشوری می تواند قابل دفاع باشد و امری ساده تلقی گردد.
ديلما روسف رئيس جمهور برزيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل پیش از ترک نشست گروه 20 در روسیه گفت: دیدارش از واشنگتن منوط به توضیحات همتایش، باراک اوباما، در خصوص جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از وی و دستیاران برزیلی اش خواهد بود.


شبکه یورونیوز در این زمینه گزارش داد که اوباما به خانم روسف قول داده است تا روز چهارشنبه در خصوص اتهام جاسوسی آمریکا از وی توضیح دهد. اما خانم روسف گفت: من نمی فهمم که چگونه جاسوسی از یک کشور دموکراتیک، از حریم خصوصی مردم، شهروندان و نقض حاکمیت ملی کشوری می تواند قابل دفاع باشد و امری ساده تلقی گردد.


این سخنان رئیس جمهور برزیل پس از افشاگری روش جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا توسط روزنامه های گاردین و نیویورک تایمز ایراد می شود.


بدنبال افشاگری ادوارد اسنودن، این دو روزنامه مطالبی را چاپ کرده اند که چگونگی رسوخ و دستیابی سازمان امنیت ملی آمریکا به سیستم محافظتی ایمیل ها و حسابهای بانکی و نقل و انتقالات مالی آنلاین را برملاء می کند./1409/ح

 

ارسال نظرات