۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۸۳۱۵۷
نماینده ولی فقیه در نجف آباد تبیین کرد؛

آثار محبت و پیروی اهل بیت و اولیای الهی در زندگی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: اطاعت از اولیای خدا و ائمه معصومین(ع) که شعبه های توحید در دین اسلام هستند، از عوامل دست یابی به محبت خداوند بر شمرد.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه در نجف آباد، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه نجف آباد، با اشاره به این که ریشه بیشتر بدبختی های ما، غفلت می باشد، گفت: انبیا و اولیای الهی فرستاده شدند تا ما را از غفلت بیرون آوردند و یکی از عوامل غفلت زدایی ذکر خداوند است که از نمونه‌های این ذکر، نماز روز جمعه است.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه مباحث هفته های قبل پیرامون عوامل دستیابی به محبت خداوند، بیان داشت: از عوامل معرفت خداوند است که شناخت خداوند در بین ما بسیار کم شده است حتی در خانواده های متدین نیز برای دعوت کودک به سوی خداوند او را از جهنم می ترسانند با این که خداوند در تمام سوره های قرآن به غیر از یک سوره با رحمت و رحمانیت خود را معرفی کرده است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه از دیگر عوامل را ایمان و اعتقاد قلبی به خداوند عنوان کرد و اظهار داشت: اطاعت خداوند در محبت او موثر است با این که در اوایل راه نماز خواندن به صورت عاشقانه نمی باشد، که عده ای از همین حربه استفاده کرده اند که قرآن و نماز را که نمی فهمی، چرا می خوانی و این یکی از حربه های دشمن در این دوران می باشد.

 

وی با بیان این که زمانی که از گناه لذت ببریم، دیگر از ذکر او لذت نخواهیم برد و اطاعت از اولیای خدا و ائمه معصومین(ع) که شعبه های توحید در دین اسلام هستند، از عوامل دست یابی به محبت خداوند بر شمرد.

 

وی در ادامه گفت: دو عامل باعث افزایش محبت خداوند می شود، ذکر نعمت های خداوند، و ذکر خود خداوند که نمونه این دو عامل را در آیات زیادی از قرآن کریم خداوند خود دستور به تفکر و تعقل در آیات خویش که همان نعمت های الهی باشد، داده است.

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان این که تنها چیزی که به کثرت دستور داده شده است، ذکر خداوند است، ادامه داد: تنها راه بیرون آمدن از غفلت ذکر خداوند است و این ذکر خداوند باعث محبوبیت او می شود که مصداق این ذکر کثیر تلاوت روزانه 50 آیه از قرآن و تسبیحات حضرت زهرا(س) است.

 

وی با اشاره به مناسبت های هفته آینده و آغاز ماه ذی القعده که از ماه های حرام است که خداوند به خاطر مناسک حج و برقراری آرامش در این مراسم، که حج به عنوان یکی از بالاترین ذکرهای خداوند نام برد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به تولد کریمه اهل بیت، فاطمه معصومه، و روز دختران اظهار کرد: دختران به عنوان مظهرهای جمال خداوند هستند که حجاب و عفاف به عنوان دارایی های این مظاهر جمال خداوندی است که نباید به ابتذال کشیده شود و این وظیفه همه ما است که اگر بی حیایی باب شود، بی دینی به دنبال خواهد داشت و دشمنان اسلام به دنبال همین هستند.

 

وی در ادامه با بیان این که در این هفته تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر مناسبت ها است، افزود: خداوند جایگاه هایی را دوست دارد که جای ذکر و پرواز است و این اماکن و امامزاده ها و ارتباط با این بقاع متبرکه به قصد نیت از جمله مراتب ذکر خداوند است.

 

حجت الاسلام حسناتی از دیگر مناسبت های این ماه را 17 شهریور و جمعه خونین عنوان کرد و افزود: جمعه خونین و این جنایت سبب خاموش شدن آتش خشم ملت نشد و باید یاد و خاطره آن هایی که با خون خود دین و انقلاب را حفظ کردند را قدر بدانیم و این ایام الله را گرامی داریم.

 

وی با اشاره به آغاز به کار دولت جدید و هم چنین آغاز کار شوراهای جدید از آنان خواست تا با تدبیر، اعتدال، برنامه ریزی، و ارتباط با مردم هر چه بیشتر به مشکلات مردم به خصوص مشکلات فرهنگی آن ها توجه و در حل آن ها بکوشند.

 

امام جمعه نجف آباد در پایان گفت: جنگ سوریه فتنه ای است همانند واقعه 11 سپتامبر که دشمنان و گرگ های این دنیا برای نابودی اسلام و مسلمانان ریخته اند و این استعمار پلید چون نتوانست در عراق و افغانستان به مقاصد خود دست یابد به سراغ سوریه آمده است، در حالی که غافل است از این که آینده از آن ملت هایی است که پخته و با درایت و صبر به پیش می روند./918/پ202/س

ارسال نظرات