۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۸۳۱۴۳
امام جمعه موقت تبریز:

تهدید سوریه تهدید موجودیت رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: غرب سال‌ها با ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی به دنبال تحقق اهداف شوم و تجزیه‌طلبانه خود است.
حجت الاسلام علي حاجي زاده، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به این‌که تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه، در حقیقت تهدید موجودیت رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: شکست توطئه‌های چند ساله، أمریکا را به فکر گزینه نظامی انداخته است.


وی با تأکید بر این‌که آمریکا خود را کدخدای جهان می داند و تحمل قدرت روزافزون مقاومت اسلامی و شیعه را ندارد، خاطرنشان کرد: از این روست که غرب سال‌ها با ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی به دنبال تحقق اهداف شوم و تجزیه‌طلبانه خود است.


امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که توطئه امروز غرب علیه دولت سوریه با هدف تضعیف مقاومت و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: آمریکا برای حمله به سوریه تنها به دنبال بهانه است، چراکه فقط در این صورت می تواند همراهی دیگر کشورهای غربی را در حمله به سوریه جلب کند.


حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به عدم همراهی بسیاری از کشورهای جهان با آمریکا در اجرای سیاست های خصمانه در خاورمیانه یادآور شد: همان گونه که رهبری روز گذشته در دیدار خبرگان ملت فرمودند؛ با این روش ها نه تنها بیداری کشورهای اسلامی از بین نمی رود، بلکه مسلمانان جهان هر روز بیدارتر از گذشته می شوند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور اظهار داشت: قتل عام مردم در میدان ژاله توسط رژیم طاغوت، لکه ننگی بر پیشانی طاغوتیان است، در حقیقت تصور شاه این بود که با کشتار خونین می تواند مقابل عقیده مردم مسلمان بایستد.


امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که حمایت مردم از امام خمینی(ره) پس از جریاناتی همچون 17 شهریور که جمعه سیاه نام گرفت، نشان از وحدت میان مردم و روحانیت و پایبندی مردم به آرمان های انقلاب و اسلام دارد، گفت: تاریخ نشان داده هر گاه مردم در کنار روحانیت آگاه و مجاهد بوده، پیروزی نهایی عاید کشور و ملت شده است.


حجت الاسلام حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن 20 شهریور سالروز شهادت آیت الله مدنی، امام جمعه تبریز را گرامی داشت و گفت: شهادت آیت الله مدنی چهره کریه منافقان کوردل را آشکار و به تعبیر امام راحل شهید مدنی منافقین را با شهادت خود منزوی کرد.


امام جمعه موقت تبریز در پایان خواستار برگزاری باشکوه ویژه برنامه های گرامیداشت دهه کرامت شد و اظهار داشت: برگزاری برنامه های مذهبی، رسیدگی به برخی خانواده ها و افراد نیازمند باید در این هفته مورد توجه قرار گیرد./935/پ201/س

ارسال نظرات