۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۸۳۱۰۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ولایت مداری مهم‌ترین شاخصه آیت الله نوری همدانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان گفت: به یقین بقا و مصونیت کشور در زیر سایه ولایت فقیه است و حضرت آیت الله نوری همدانی در این عرصه ولایت مداری خوش درخشیده است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست هماهنگی سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان، اظهار داشت: امسال به برکت عنایت الهی در کنار برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی از حضور این مرجع عالی قدر عالم تشیع بهره مند می شویم و شاهد یک رخ داد بسیار زیبا در استان هستیم.
 
وی با تأکید براین که مراجع نقش آفرینان عرصه غیبت امام عصر(عج) هستند تصریح کرد: مراجع تقلید به عنوان بازوان اصلی نظام که مایه رشد و ارتقای اسلام عزیز هستند از ارکان مهم شیعه به حساب می آیند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام مرجعیت را از عوامل مهم بقای شیعه و اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مرجعیت همیشه دوران جزو پشتوانه های اصلی نظام بوده و در همه عرصه نقش آفرین و اثر گزار عمل کرده که مایه افتخار و بالندگی برای تمام شعیان است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به نقش مراجع در مقابله با تهاجمات و فتنه انگیزهای دشمنان اشاره و تصریح کرد: کشور 34 سال در مواجه با دشمنی دشمنان و استکبار قرار داشته و این کشتی انقلاب به واسطه هدایت و بصیرت مراجع از طوفان‌ها و خطرات سالم عبور کرده است.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که مراجع در زمان دفاع مقدس در خط مقدم جبهه ها حضور داشتند، خاطرنشان کرد: علما و مراجع بزرگی وجود داشتند که در راه اسلام جان خود را فدا کردند تا این انقلاب زنده و پویا بماند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری مراجع را مجاهدانی در همه عرصه های این انقلاب بیان کرد و افزود: مراجع در عرصه های علمی، سیاسی، اقتصادی و بسیاری از عرصه ها پیشگام و چراغ راه بودند و پا به پای مردم از این انقلاب حفاظت کردند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر حفظ جایگاه مرجعیت در جامعه تصریح کرد: خوشبختانه آحاد مردم ما با مراجع عظام تقلید مأنوس و آشنا هستند و در تمام امتحانات پایبندی خود بر مرجعشان را به همگان نشان داده اند.
 
وی با بیان این که مردم ما با فتوا و حکم مرجع تقلید اجین شده اند، اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ مردم با مراجع و عمل و اطاعت از فتوای مرجع تقلید نشان از اهمیت و زنده بودن اسلام در جامعه اسلامی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام ولایت فقیه و مرجعیت را دو مقوله وابسته به هم دانست و تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی مرجعیت با یک ولایت گسترده تلفیق شده است و زمینه سازی ظهور حضرت مهدی به واسطه این مراجع تحقق خواهد پذیرفت.
 
وی انقلاب اسلامی را احیا کننده مرجعیت بیان کرد و افزود: به برکت انقلاب و مرجع والامقام تشیع حضرت امام خمینی(ره) مرجعیت شیعی جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و افتخار آفرین در همه دوران بوده است.
 
امام جمعه شهرکرد از سفر حضرت آیت الله نوری همدانی در هفته آخر طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان خبر داد و افزود: در تاریخ 17 شهریور ماه به مدت یک هفته در محضر این عالم فرزانه و فقیه والا مقام خواهیم بود.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به برخی از ویژگی اخلاقی و رفتاری حضرت آیت الله همدانی اشاره و خاطرنشان کرد: بصیرترین، آگاه ترین و جهادگرترین مرجع در میان مراجع این شخص عزیز و بزرگوار است و رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به ایشان ارادت خاص و ویژه دارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که این شخصیت عزیز در بسیاری از عرصه‌ها بی نظیر عمل کرده است، تصریح کرد: ایشان در شناخت صحیح از دشمن، پایبندی و اطاعت محض از ولایت فقیه، ایستادگی بر پای نظام و موارد بسیاری که در آن ها خوش درخشیده و مایه افتخار شیعیان بوده است.
 
وی ولایت مداری حضرت آیت الله نوری همدانی را یکی از شاخصه های اصلی ایشان عنوان و بیان داشت: به یقین بقا و مصونیت کشور در زیر سایه ولایت فقیه است و حضرت آیت الله نوری همدانی در این عرصه ولایت مداری خوش درخشیده است.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر استفاده همه جانبه از ظرفیت های استان تصریح کرد: همگی ما از نظر اخلاقی، دینی و معرفتی مؤظف هستیم که میزبانان خوبی برای این عالم ربانی باشیم بنابراین باید تمام امکانات را برای حضور ایشان فراهم کنیم.
 
وی حضور ایشان را رونق بخش طرح تقویت مبانی اعتقادی دانست و تأکید کرد: به طور قطع با حضور چنین عالم فرزانه ای طرح تقویت رونق و پویایی بیشتری خواهد گرفت و سبک زندگی به معنای واقعی کلمه پیاده خواهد شد./9457/پ202/س
ارسال نظرات