۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۸۳۰۶۵

اختتامیه دوره اختبار و تثبیت طلاب حوزه علمیه مازندان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه دوره یک هفته ای اختبار و تثبیت طلاب جدید حوزه علمیه مازندران با عنوان میثاق طلبگی امروز در اردوگاه شهدای بادله ساری برگزار شد.
دوره آموزشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در این مراسم با بیان این که این دوره یک هفته ای در سه محور آموزشی، عبادی و تفریحی و ورزشی برگزار شد، گفت: در محور آموزشی چهار موضوع دنبال شد که در نخستین برنامه دو کتاب میثاق طلبگی و آداب طلبگی از سوی اساتید برای طلاب تدریس شد.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دومین برنامه در محور آموزشی برگزاری دوره مشاوره با حضور چهار نفر از اساتید مشاور از قم بود، ادامه داد: علاوه بر مشاوره با طلاب مباحثی نظیر مدیریت تحصیلی، تمرکز و کنترل غرایض و همچنین روش برنامه ریزی از سوی اساتید مشاوره اعزامی از قم برای طلاب تدریس شد.

 

حجت الاسلام خوبانی محور سوم فعالیت های آموزشی در این دوره را برگزاری درس اخلاق با حضور اساتید اعزامی از قم و علمای برجسته استان دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری امام صادق(ع)، دعای توسل، اقامه نماز جماعت در سه وعده و خواندن دعای عهد از جمله مهم ترین برنامه های عبادی این دوره یک هفته ای بود.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین به برگزاری برنامه های ورزشی برای طلاب جدید اشاره کرد و افزود: این برنامه با حضور یک مربی ورزش برای طلاب اجرا شد.

 

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی تصحیح صلاة در این دوره خبر داد و خاطرنشان کرد: در این کارگاه اساتید با بررسی کامل نحوه خواندن نماز از سوی طلاب اشکالات آن را تصحیح کردند.

 

وی با مثبت ارزیابی کردن روند برگزاری دوره یک هفته ای میثاق طلبگی گفت: در این دوره 250 نفر از طلاب جدید الورود حوزه علمیه مازندران حضور داشتند.

 

حجت الاسلام خوبانی آشنایی دقیق طلاب با نظام تعلیم و تربیت حوزه، مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی، آشنایی با فرصت ها و آسیب های زندگی طلبگی، انس با قرآن و نماز جماعت، آشنایی با اساتید برجسته و ارزیابی اخلاقی و تربیتی طلاب از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره برای طلاب جدید دانست./950/پ202/ع

ارسال نظرات