۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۸۲۶۸۹

برگزاری چهار ویژه برنامه عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق در کهک

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اوقاف و امور خیریه شهر کهک از برگزاری چهار ویژه برنامه عزاداری در شب و روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در این شهر خبر داد.
امام صادق ع امام صادق(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام ابوالحسن خسروانی، مسؤول اوقاف و امور خیریه شهر کهک با اشاره به ویژه‌برنامه‌هایی که به منظور سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شهر کهک برگزار خواهند شد گفت: یک برنامه در شب شهادت و سه برنامه عزاداری هم ویژه روز شهادت در نظر گرفته شده‌اند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در آستان مقدس امامزاده زینب خاتون شهر کهک برگزار می‌شود و طی آن دسته‌های عزدارای از هیأت‌ها و مساجد مختلف به سمت این مکان مقدس حرکت می‌کنند و پس از عزاداری به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر خواهند پرداخت ضمن این‌که سخنرانی حجت‌الاسلام میریزدی و مداحی هم جزو برنامه‌های این مراسم خواهد بود.
مسؤول اوقاف و امور خیریه شهر کهک با بیان این‌که مراسمی هم در امامزاده فاضل بیدهند برگزار خواهد شد گفت: هیأت‌های مذهبی روستاهای این بخش برگزارکننده این مراسم هستند و سخنرانی، مداحی و اطعام عزاداران جزو برنامه‌های آن است.
وی ادامه داد: شاخص‌ترین مراسمی که در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در کهک برگزارمی‌شود، برنامه عزاداری، سخنرانی و مداحی در آستان مقدس امامزاده اسماعیل مشهور به شاه اسماعیل است که در سال‌های گذشته هم با استقبال چند هزار نفری ساکنان و حتی بخش‌ها و شهرستان‌های مجاور همراه بود.
خسروانی با بیان این‌که مداح این مراسم آقای تحویل‌دار و سخنران نیز حجت‌الاسلام حیدری کاشانی خواهند بود، خاطرنشان کرد: امسال هم هیأت‌های عزاداری خود را آماده برگزاری این مراسم باشکوه کرده‌اند.
مسؤول اوقاف و امور خیریه شهر کهک به ویژه‌ برنامه عزاداری شب شهادت رییس مکتب تشیع در کهک اشاره و ابراز کرد: این مراسم در آستان امامزاده ابراهیم(ع) در روستایی به همین نام برگزار می‌شود، این امامزاده بزرگوار فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) هستند و به همین دلیل مورد علاقه بسیاری از مردم قم قرار دارند، سخنران این مراسم هم حجت‌الاسلام ترابی خواهد بود./907/د102/ع
ارسال نظرات