۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۸۲۶۴۲
استاد حوزه علمیه همدان:

دوران امام صادق عصر طلایی اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه همدان با بیان این‌که امام صادق(ع) در دوران خود توانست به نشر افکار دینی اسلام بپردازد، اظهار داشت: باید گفت که دوران این امام همام عصرطلایی دین مبین اسلام بود؛ چرا که توانستند حقایق اسلامی را در قالب برنامه‌ای تنظیم و در اختیار مردم قرار دهند تا دین اسلام نشر پیدا کند.
امام صادق(ع)

حجت الاسلام محمد جوادی، استاد حوزه علمیه آخوند(ره) همدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، درباره ویژگی دوران امام صادق(ع) گفت: این دوره دارای ویژگی شاخصی بود که با درگیری دو گروه حاکم بنی امیه در حال افول و بنی عباس در حال ظهور همزمان بود و امام صادق(ع) هم در این فرصت مناسب اسلام را به مردم معرفی کرد.

این استاد حوزه علمیه دوران امام جعفرصادق(ع) را عصر طلایی اسلام خواند و خاطرنشان کرد: باید گفت که دوران این امام همام عصر طلایی دین مبین اسلام بود؛ چرا که توانستند حقایق اسلامی را در قالب برنامه‌ای تنظیم و در اختیار مردم قرار دهند تا دین اسلام نشر پیدا کند.

وی گفت: در زمان کوتاهی که امام ششم فرصت مناسب داشتند توانستند شاگردان بسیاری را در مکتب خود پرورش دهند و همواره بر آموختن علم به مردم تأکید داشتند.

حجت الاسلام جوادی ادامه داد: از دیدگاه امام صادق(ع) وجود علم و تقوا در کنار هم بسیار مهم به شمار می‌آمد.

وی درباره زدودن خرافات در بین مردم از سوی امام ششم سخن گفت و تأکید کرد: ایشان با زدودن اوهام و خرافات توانستند فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) را در میان مردم جای دهند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: اسلام ناب محمدی(ص) که همان مذهب جعفری است از محور دانش و عقل برخاسته تا بتواند هدایت گر مردم باشد.

حجت الاسلام جوادی از تفاوت‌های دانشگاه کنونی و حوزه های علمیه با زمان امام صادق(ع) سخن گفت و تصریح کرد: بسیار از دیدگاه‌های حوزه‌ها و دانشگاه‌های پیشین از سوی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه امروزی مورد نقد و بررسی قرار می‌‍گیرد.

وی به دیگر تفاوت حوزه و دنشگاه‌های امروزی با گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته ما شاهد آن بودیم که افرادی که سخنی می‌گفتند به آن عمل می‌کردند، اما امروزه در برخی از موارد شاهد آن هستیم که بین گفتار تا عمل فاصله بسیاری است./957/ت303/غ

 

 

ارسال نظرات