۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۸۲۵۹۳

تعداد 9 کانون فرهنگی هنری در شوشتر مجوز فعالیت گرفتند

خبرگزاری رسا ـ 9 کانون فرهنگی هنری مساجد تازه تأسیس در شوشتر مجوز فعالیت گرفتند.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین اهدای مجوز به 9 کانون فرهنگی هنری تازه تأسیس در شوشتر، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مسؤولان استانی و محلی در شوشتر برگزار شد.

در بخش نخست این مراسم حجت الاسلام سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در مساجد باید اتاق فکری برای تولید بصیرت دینی و فتنه شناسی ایجاد شود، ابراز داشت: دشمن برای تغییر کاربری مسجد و انقلاب اسلامی از هیچ توطئه ای دریغ نخواهد کرد که در این بین مساجد و کانون های فرهنگی با تشکیل اتاق فکر می توانند در برابر این توطئه ها ایستادگی کنند.

حجت الاسلام سپهر به نقش محوری ائمه جماعات در مساجد و کانون های فرهنگی هنری اشاره و خاطرنشان کرد: حضور ائمه جماعات در برنامه های دینی و فرهنگی سبب کاستن حاشیه ها و انحراف برنامه ها از مسیر اصلی و اهداف تعریف شده آن می شود.

وی نقش ائمه جماعات را در مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیار محوری دانست و افزود: اگر در برنامه های فرهنگی و دینی، ائمه جماعات محور قرار گیرند سبب ایجاد حاشیه ای کمتر و مقبولیتی بیشتر خواهند شد و از مسیر اصلی و خطوط تعریف شده خارج نمی شوند.

در بخش دیگری از این مراسم علی بهرامی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با اشاره به فعالیت های گسترده دینی و فرهنگی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در شوشتر با هدایت این اداره و پشتیبانی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد ساماندهی و مدیریت می شوند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مبلغ 10 میلیون ریال و یک دوره کتاب تفسیر به عنوان هدیه به هر یک از این 9 کانون تازه تأسیس اهدا شد./9461/پ203/غ

ارسال نظرات