۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۲۳۴۱
در آستانه سال تحصیلی جدید صورت گرفت؛

افتتاح شعبه مؤسسه آموزشی امام خمینی در زنجان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی زنجانی در آیین افتتاحیه موسسه آموزشی امام خمینی(ره) واحد زنجان با ضروری دانستن پرداختن به مقوله فرهنگ گفت: اگر ما بتوانیم به مباحث فرهنگی اهمیت داده و خدماتی ارائه دهیم، به وظایف خود عمل کرده ایم.
افتتاح شعبه مؤسسه آموزشی امام خمینی در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، در آیین افتتاحیه موسسه آموزشی امام خمینی(ره) واحد زنجان و مؤسسه فرهنگی مشکات به اهداف تأسیس این موسسه آموزشی پرداخت و گفت: یکی از اهداف تاسیس این بود که یک موسسه فرهنگی به معنای واقعی کلمه تشکیل دهیم، یعنی ما نیازهای استان را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که وجود یک چنین موسسه ای در استان ضرورت دارد.

وی در ادامه افزود: اگر ما بتوانیم به مباحث و مقوله فرهنگ اهمیت داده و خدماتی ارائه دهیم در این صورت به نظر بنده توانسته ایم به وظایف خود جامه عمل بپوشانیم.

آیت الله حسینی زنجانی در ادامه یکی از ضرورت های تاسیس موسسه را شناسایی نقاط کور فرهنگی دانست و عنوان داشت: با وجود این که صدا و سیما کارهای فرهنگی انجام داده و از سوی دیگر هم کتاب و مجلات زیادی در مباحث فرهنگی ارائه می شود اما باز مشکل داریم، یعنی مشکل اینجا است که تعداد محدود و کمی از مردم از این امکانات استفاده می کنند؛ پس ما باید در این موسسه نقاط کور فرهنگی را شناسایی کرده و آن را پوشش دهیم.

وی در ادامه به بیان نقاط کور شناسایی شده پرداخت و تصریح کرد: یکی از ضرورت ها، شناسایی عقاید بود که متاسفانه امروز در حوزه های علمیه هم به عقاید به صورت باید و شاید پرداخته می شود و فقط به صرف خواندن دو کتاب بدایة المعارف و نهایة المعارف اکتفا می شود؛ اما بحث من اینجا است که باید عقاید هم مانند اصول و منطق در حوزه های علمیه به صورت استدلالی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه زنجان در ادامه با ابراز تأسف از مغفول ماندن معارف اهل بیت(ع) ابراز داشت: ما در مورد معارف اهل بیت(ع) کم کاری کرده ایم و متاسفانه محو در خواندن فلسفه غرب که اسمش را فلسفه اسلامی گذاشته اند شده ایم و از دریای معارف اهل بیت(ع) که دریایی بس وسیع است غافل مانده ایم.

آیت الله حسینی زنجانی در ادامه با انتقاد از موسسات آموزش دروس دانشگاهی که طلاب در آن تحصیل می کنند، خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز در بسیاری از موسساتی که طلاب برای آموزش های دروس دانشگاهی می روند فقط بحث، بحث مدرک گرایی است و وقتی که بحث مدرک گرایی در میان باشد از لحاظ علمی کاسته می شود، از این رو امروز مدرک گرایی طلاب را از پرداختن به بحث معارف اهل بیت (ع) و تبلیغ در مساجد به غفلت وا داشته است در حالی که مردم تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند.

وی در پایان با یادآوری چند مسأله گفت: حرف من این نیست که فلسفه نخوانید بلکه حرف من این است که فلسفه هم بخوانید ولی معارف اهل بیت (ع) را هم بخوانید و نگذارید که در غربت بماند، آن هم با این همه هجمه سنگین دشمنان علیه شیعه و این معارف ناب. /949/پ202/س

ارسال نظرات