۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۸۲۳۲۱
با عنوان میثاق طلبگی؛

دوره اختبار و تثبیت حوزه علمیه مازندران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دوره یک هفته ای اختبار و تثبیت با عنوان میثاق طلبگی در ساری آغاز به کار کرد.
دوره اختبار و تثبیت حوزه علمیه مازندران آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، دوره یک هفته ای اختبار و تثبیت با عنوان میثاق طلبگی صبح امروز با حضور طلاب جدید الورود حوزه علمیه مازندران در اردوگاه شهدای بادله ساری آغاز به کار کرد.

 

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران در این مراسم با بیان این که این دوره یک هفته با برنامه هایی حول سه محور آموزشی، تفریحی ورزشی و عبادی دنبال می شود، گفت: این دوره از امروز آغاز و تا پانزدهم شهریور ادامه خواهد داد.

 

وی گفت: آشنایی دقیق طلاب با نظام تعلیم و تربیت حوزه، مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی، آشنایی با فرصت ها و آسیب های زندگی طلبگی، انس با قرآن و نماز جماعت، آشنایی با اساتید برجسته و ارزیابی اخلاقی و تربیتی طلاب از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره برای طلاب جدید الورود است.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که این دوره با حضور 250 طلبه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این دوره یک هفته ای از پنج استاد مشاور از قم و اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه مازندران استفاده خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید حوزه بر ضرورت اجرای دقیق آیین نامه و برنامه‌های آموزشی از سوی مدیران مدارس تأکید کرد و گفت: اجرای تقویم آموزشی از سوی مدیران مدارس یک ضرورت مهم در سال تحصیلی جدید است.

 

وی توجه به مسائل تهذیبی در مدارس علمیه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: باید در کنار مباحث آموزشی موضوع اخلاق و تهذیب نیز در اولویت برنامه باشد.

 

حجت الاسلام خوبانی مهم‌ترین امتیاز حوزه در مقایسه با دیگر مراکز آموزشی را توجه به مباحث تهذیبی دانست و خاطرنشان کرد: اهمیت مسائل تهذیبی همانند مباحث آموزشی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد./950/پ203/ب

ارسال نظرات