۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۸۰۶۰۳
امام جمعه ماهنشان:

هشتم شوال یادآور مظلومیت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهنشان با دلسوز خواندن وقایع هشتم شوال و تخریب زیارتگاه چهار امام معصوم (ع) در بقیع گفت: هشتم شوال یادآور ادامه مظلومیت اهل بیت(ع) و راه ولایت است.
هشتم شوال یادآور مظلومیت اهل بیت است

حجت الاسلام  حسین علی زاهدی پور، امام جمعه ماهنشان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به حوادث هشتم شوال و تخریب بارگاه امامان معصوم(ع) در بقیع و دلسوز خواندن این حادثه اظهار داشت: هشتم شوال یادآور کننده ادامه مظلومیت اهل بیت(ع) و راه ولایت است.

امام جمعه ماهنشان بیان داشت: در این روز به دستور بن باز مفتی وهابی ها، گنبد و ضریح چهار امام معصوم(ع) در بقیع با خاک یکسان شد و متأسفانه همه آنها به موزه انگلیس انتقال داده شد.

وی در ادامه با اشاره به سیاسی بودن فرقه ضاله وهابیت و این‎که غرب آنها را بازیچه ای برای خراب کردن وجهه اسلام در نزد جهانیان پایه گذاری کرده است، تأکید کرد: بی شک فرقه ضاله وهابیت بیشتر یک فرقه سیاسی و نه فرقه ای مذهبی است؛ چون اگر به تاریخ تولد این فرقه توجه کنیم بسیاری از شبهات آنها حل می شود.

حجت الاسلام زاهدی پور افزود: محمد بن عبدالوهاب که تا حدودی مؤسس این فرقه است، عقاید اهل سنت زمان خود را زیر سؤال برده و آنها را عقایدی پوچ و بیهوده خوانده است.

امام جمعه ماهنشان افزود: به سبب این فعالیت ها محمد بن عبدالوهاب از سوی علمای اهل سنت، از شهر خود تبعید شد، اما اکنون شما می توانید حمایت انگلیسی ها از این فرقه را به وضوح مشاهده کنید که یکی از بزرگ ترین تأثیرگذاران به وجود آمدن وهابیت است؛ بنابراین حتی خود اهل سنت هم معتقدند که این فرقه ساخته دست انگلیس است.

وی ادامه داد: اما یک پرسش اساسی که می توان از وهابی ها پرسید این است که چرا شما دشمن ستیزی را که یکی از اصول اساسی دین اسلام است، رعایت نمی کنید و در عقاید و تفکرات شما هیچ گونه تقابل و ستیزی با یهود و صهیونیست که از بزرگ ترین دشمنان دین اسلام هستند مشاهده نمی شود؟

حجت الاسلام زاهدی پور در پایان به شبهه ای از شبهات وهابیت پاسخ داد و گفت: آنها می گویند که تبرک جستن به قبور ائمه(ع) و بزرگان کاری بیهوده و باطل است؛ اما ما می توانیم جواب تاریخی به آنها بدهیم که همین بهتر است؛ چون در تاریخ هیچ یک از علمای اهل سنت زیارت قبور را حرام نمی دانستند و اتفاقا پس از به وجود آمدن این فرقه بود که این مسأله مطرح شد؛ البته شواهد تاریخی فراوانی هم برای اثبات ادعای تبرک جستن وجود دارد، اما متأسفانه آنها با کمک دلارهای نفتی عربستان مانع از بروز حقایق می شوند./949/ت303/غ

ارسال نظرات