۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۴۹۲

زمان آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خوزستان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان از زمان آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه این استان خبرداد.
حجت الاسلام آلبکل ـ معاون آموزش حوزه علميه خوزستان

حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید حوزه علمیه این استان اظهار داشت: با توجه به گرمی هوا در خوزستان زمان آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه در این استان 28 شهریور ماه خواهد بود.

حجت الاسلام آلبکل با بیان این که بیش از 2هزار طلبه سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد، ابراز داشت: این تعداد در پایه های گوناگون حوزه علمیه خواهند بود.

وی به طلاب نو ورود حوزه علمیه اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به برگزاری دوره تثبیت و اختبار ویژه طلاب نو ورود آمار دقیقی از طلاب برای ورود به سال تحصیلی جدید وجود ندارد.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که آمار دقیق از طلاب نو ورود پس از پایان و بررسی دوره اختبار معلوم می شود، خاطرنشان کرد: طلابی که در دوره تثبیت و اختبار نمره قبولی را کسب نکنند وارد مرحله بعدی یعنی ورود به حوزه علمیه نخواهند شد.

حجت الاسلام آلبکل حضور طلاب در طول دوره اختبار را الزامی دانست و تصریح کرد: اگر طلاب در جلسات و کلاس های دوره اختبار به صورت منظم حضور پیدا کنند درصد قبولی آن ها برای راه یابی به حوزه علمیه بالا می رود.

حجت الاسلام آلبکل با بیان این که استقبال خوبی برای ورود به حوزه علمیه از سوی جوانان شده است، تأکید کرد: با توجه به زیاد بودن مدارس علمیه در کلانشهر اهواز سهم این شهرستان در جذب و پذیرش طلبه بیشتر از مناطق دیگر استان است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان به تعداد طلاب موجود در حوزه علمیه اهواز اشاره کرد و افزود: 120 طلبه فعال سال تحصیلی جدید را در حوزه علمیه اهواز را آغاز خواهند کرد./9458/ت302/ب

ارسال نظرات