۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۸۰۱۵۲
استاد حوزه علمیه یزد:

ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند الگوهای عملگرا است

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه یزد گفت: کسانی که می خواهند سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند، در مرحله اول خود باید دارای اخلاق و ایمان اسلامی باشند تا بتوانند، الگوی مناسبی را در جامعه ترویج دهند، چراکه افکار انسان در نوشتار و گفتارش تأثیرگذار است.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام  عباس اخوان، استاد حوزه علمیه یزد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد گفت: برای رسیدن به سبک زندگی مورد نظر اسلام  باید سبک زندگی اسلامی را در برنامه های مختلف، مطبوعات، آموزش و پرورش  و صدا وسیما به مردم آموزش دهیم.
 

وی در ادامه افزود: بیان زندگی علما، بزرگان، مراجع و معرفی الگوهای عملی مناسب در رسیدن به سبک زندگی اسلامی نقش زیادی را دارد.

 

استاد حوزه علمیه یزد تصریح کرد: وقتی یک فعالیت خوب با هنر آمیخته شود تأثیر بیشتری در انسان می‌گذارد، پس این وظیفه صدا و سیما است که با ساختن فیلم هایی با مضمون سبک زندگی اسلامی جامعه را در رسیدن به سبک زندگی اسلامی یاری کند.

 

وی بیان داشت: کارگردانان و نویسندگان باید در مرحله اول خود اهل مطالعه باشند تا بتوانند الگو ی خوب و مناسبی را در زمینه سبک زندگی اسلامی و زمینه های مختلف به نمایش بگذارند.

 

حجت الاسلام اخوان اظهار داشت: جوان دارای روحیه تأثیرپذیری است، همان گونه که در ورزش الگو می‌پذیرند، در خانواده و جامعه هم اگر الگوی مناسبی داشته باشند تأثیر می پذیرد.

 

وی تصریح کرد: صدا وسیما نکات خوبی را در فیلم ها گنجانده، اما دارای نکات منفی هم بوده، که باید آن‌ها را اصلاح کند.

 

حجت الاسلام اخوان در پایان گفت: کسانی که می خواهند سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند، در مرحله اول خود باید دارای اخلاق و ایمان اسلامی باشند، تا بتوانند الگوی مناسبی را در جامعه ترویج دهند، چراکه افکار انسان در نوشتار و گفتارش تأثیرگذار است./970/ت302/س

ارسال نظرات