۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۸۰۰۰۹
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

عدم رأی اعتماد به برخی وزرا کمک مجلس به دولت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان مرکزی با اشاره به اهتمام جدی مجلس برای همراهی دولت یازدهم، گفت: عدم رأی اعتماد به برخی وزرای پیشنهادی دلیل بر تقابل مجلس و دولت نیست.
محمدحسن آصفري؛ نماينده مردم استان مرکزي محمدحسن آصفري؛ نماينده مردم استان مرکزي

محمدحسن آصفری، نماینده مردم استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهتمام جدی مجلس برای همراهی دولت یازدهم، گفت: یکی از کمک های ما به دولت این است که به افرادی که ویژگی های لازم را ندارند رأی اعتماد ندهیم؛ عدم رأی اعتماد به برخی از وزرا دلیل بر تقابل دولت و مجلس نیست.

وی اکثریت وزرای پیشنهادی را دارای شاخصه های لازم دانست و افزود: متأسفانه 3 تا 4 نفر هستند که شعار اعتدال آقای روحانی در آنها دیده نمی شود؛ نباید افراد افراطی در کابینه حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره میزان تخصص کابینه و تناسب آن با پست پیشنهادی، ابراز داشت: برخی افراد از جمله آن چند نفری که اشاره شد بیشتر جنبه سیاسی دارند تا این که بخواهند تخصص لازم را داشته باشند.

نماینده مردم استان مرکزی در خانه ملت حضور نداشتن در مسائل فتنه 88 را یکی از اولویت های نمایندگان در ارزیابی افراد عنوان کرد و گفت: تبری جستن افراد از فتنه 88 بسیار مهم است؛ امیدوارم اکثریت کابینه از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

آصفری در تشریح شرایط عمومی دیگری که باید وزرای پیشنهادی داشته باشند، اظهار کرد: قانون مداری، ولایت مداری، تعهد، داشتن تخصص و تجربه لازم، عمل به قانون اساسی از جمله مسائلی است که مورد بررسی قرار می گیرد./928/ت302/ی

ارسال نظرات