۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۷۹۳۲۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

رسانه مهم ترین میدان برای تحقق آرمان های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: رسانه نقش ویژه ای در انتقال مفاهیم اسلامی به ویژه مذهب اهل بیت(ع) به جهانیان دارد.
حجت الاسلام سروستاني، معاون فرهنگي تبليغات اسلامي خوزستان

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که نقش خبرنگار در انتشار و گسترش آموزه های دینی غیر قابل انکار است، افزود: رسانه نقش ویژه ای در انتقال مفاهیم اسلامی به ویژه مذهب اهل بیت(ع) به جهانیان دارد؛ چرا که اگر رسانه کشوری نیرومند باشد به یقین آن کشور از نظر ارتباطات گروهی توان ارائه نظریه در عرصه بین الملل خواهد شد.

وی با تأکید بر این که آسیب شناسی و چاره اندیشی، اقدام هدفمندانه برای حل مشکلات و قدرت تحلیل مسایل روز از ویژگی های خبرنگاران است، بیان داشت: خبرنگاران باید رسالت و جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا و به شکل مطلوبی به آن عمل کنند.

حجت الاسلام سروستانی با بیان این که هر حرفه ای مستلزم اهداف معینی است، خاطرنشان کرد: تقوا و صداقت مهم ترین عامل و رمز موفقیت در در حرفه خبرنگاری و رسانه ای است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ارتقا آگاهی جامعه و ایجاد امنیت پایدار را نتیجه خبر رسانی دقیق و صحیح در جامعه دانست و گفت: خبر رسانی دقیق و به دور از فرافکنی در جامعه سبب ایجاد امنیت توأم با آرامش روحی و روانی می شود.

حجت الاسلام سروستانی در ادامه بیان داشت: تحلیل صحیح موقعیت ها و جامعیت در نگاه، از مسایل آگاهی بخشی به فضای رسانه ای خوب در استان است که خوشبختانه مطبوعات در جهت اطلاع رسانی مناسب و جذب مخاطب به مأموریت های خود درست عمل کرده اند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به دیدگاه دین مبین اسلام به حرفه خبرنگاری اظهار داشت: دیدگاه اسلام به خبرنگار دیدگاهی اسلامی که آن را جایگاه و میدانی برای انتشار معارف الهی و دینی معرفی می کند.

حجت الاسلام سروستانی در ادامه با تأکید بر این که رسانه ها در برابر حوزه علمیه نقش ویژه ای باید ایفا کنند، تصریح کرد: مطبوعات و خبرگزاری ها باید آموزه ها و تولیدات حوزه علمیه را در جهان گترش دهند.

وی نقش خبرنگاران در آگاه سازی مردم جامعه را بسیار مؤثر برشمرد و افزود: اطلاع از رویدادها و وقایع کشور از ضرورت های شهروند است که خبرنگاران با تلاش خود سعی در برطرف کردن این مهم را دارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر رعایت صداقت در حرفه خبرنگاری ابراز داشت: انعکاس واقعیت و بیان اخبار صحیح از سوی خبرنگاران باید در رأس منشور اخلاقی آنان قرار گیرد؛ چرا که خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان هستند.

حجت الاسلام سروستانی در پایان تأکید کرد: خبرنگاران با دوری از شایعات و بازگو نکردن اخبار غیر واقعی می توانند کمک شایانی به ایجاد فضایی آرام در جامعه کنند./9458/ت303/غ

ارسال نظرات