۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۷۸۰۵۲
نماینده خبرگان رهبری:

غرب به دنبال اجماع جهانی علیه حزب الله لبنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: اقدام خصمانه و جانبدارانه اتحادیه اروپا در گنجاندن نام حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی نشان از موفقیت سیدحسن نصرالله در مقابل جبهه کفر است.
حزب الله لبنان

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز ضمن محکوم کردن اقدام اتحادیه اروپا در گنجاندن نام حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی خود اظهار داشت: پیش از این نیز اتحادیه اروپا نام سپاه پاسداران را در این لیست خود قرار داده بود.


وی با بیان این‌که اقدام خصمانه و جانبدارانه اتحادیه اروپا نشان از موفقیت سیدحسن نصرالله و حزب الله لبنان در مقابله جبهه کفر است، خاطرنشان کرد: آن چه که مسلم است، اتحادیه اروپا و رژیم های مستکبری چون آمریکا و رژیم صهیونیستی خود حاوی تروریست و یکی از مراکز آموزش تروریست های حرفه ای دنیا هستند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: تمامی اعمال و مواضع اتحادیه اروپا در قبال جریان‌هایی چون جنگ 33 روزه لبنان، 22 روزه غزه، آشوب های سوریه و تحرکات تروریستی در عراق مصدق این حقیقت است که غرب حامی قدرت های سلطه‌گر و ضد حقوق بشر است.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که به یقین اقدام اخیر اتحادیه اروپا یک اقدام نمایشی، حرکت حساب شده و با هدف و برنامه خاصی است، گفت: این اقدام در چارچوب جنگ روانی آمریکا قرار داشته و هدف آن ایجاد ترس مقطعی و ضربه به روحیه نیروهای حزب الله لبنان در سوریه است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: اتحادیه اروپا قصد دارد ابتدا با تبلیغات و رسانه‌ای کردن این موضوع آن را در سطح افکار عمومی نهادینه کند تا در مرحله بعد این اتهام را رسمیت بخشیده و بتواند در مجامع حقوقی بین الملل به اقدام حقوقی علیه حزب الله بپردازد. در واقع غرب سعی دارد نوعی اجماع جهانی علیه حزب الله به وجود آورد.


وی یادآور شد: تأمین امنیت روانی برای رژیم صهیونیستی، وارد کردن فشار روانی بر لبنان، خلع سلاح حزب الله و آزمایش واکنش‌های جهانی نسبت به میزان حساسیت‌های جهانی نسبت به حزب الله از دیگر اهداف این اقدام است، توجه به نفوذ روز افزون حزب الله در منطقه نشان می دهد که غرب در مواجهه با این تشکل مردمی مستأصل شده است./935/ت302/ب

ارسال نظرات