۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۷۷۴۴۰
معاون رییس سرویس نظامی اطلاعاتی آمریکا؛

در محاسبه سقوط بشار اسد اشتباه کردیم

خبرگزاری رسا ـ نهاد های اطلاعاتی آمریکا پیش بینی کرده بودند که بشار اسد در آغاز امسال استعفا خواهد داد. اما این اتفاق نیفتاد.
حمايت مردمي از بشار اسد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری به نقل از معاون رییس سرویس نظامی اطلاعاتی آمریکا گزارش داد: مناقشه داخلی سوریه می تواند چند ماه و احتمالا چندین سال هم ادامه یابد.
دیوید شد، معاون رییس سرویس نظامی اطلاعاتی آمریکا که در یک کنفرانس امنیتی در شهر آسپن ایالت کلرادو سخنرانی می کرد گفت: پس از پایان درگیری ها در سوریه، اعضای گروه های مخالف مسلح در سوریه به خانه های خود باز نخواهند گشت. آنها برای خاک مبارزه خواهند کرد و این مبارزه بسیار طولانی خواهد بود.
دیوید شد، همچنین عنوان کرد که گروه های اسلامگرای رادیکال و افراطی می توانند بر دیگران فایق بیایند. به گفته وی، در حال حاضر در سوریه حدود دو هزار گروه مخالفان از فرقه های مختلف عقیدتی، مبارزه می کنند و شناخت اهداف و فعالیت آنها غیر ممکن است.
معاون رییس سرویس نظامی اطلاعاتی آمریکا همچنین در بخشی از سخنرانی خود گفت: آژانس اطلاعاتی ارتش ایالات متحده آمریکا در محاسبه زمان سقوط رژیم بشار اسد اشتباه کرده است.
وی در این خصوص گفت: نهاد های اطاعاتی ما پیش بینی کرده بودند که بشار اسد در آغاز امسال استعفا خواهد داد. اما این اتفاق نیافتد.
این مسئول امنیتی در انتها گفت: ما می دانیم که تعدادی از کشورهای خلیج فارس از حکومت بشار اسد نگران هستند./1415/9161/خ

ارسال نظرات