۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۷۷۱۹۲
مقام معظم رهبری:

انقلابی که نتواند فرزندانش را تربیت کند قابل سرزنش است

خبرگزاری رسا ـ باید به این باور رسید که تهاجم دشمن تنها در عرصه‌های امنیتی نیست؛ بلکه حجاب و عفاف خود در حوزه امنیت، از اهمیت در خور توجهی برخوردار است و دشمن نه تنها دانشمندان حال ما را ترور فیزیکی می‌کند، بلکه دانشمندان آینده ما را نیز از ترور اخلاقی خود بی‌نصیب نمی‌گذارد.
انقلابی که نتواند فرزندانش را تربیت کند قابل سرزنش است

اوائل خرداد ماه امسال بود، تماسی با یکی از مراکز متولی امور فرهنگی در استان قم گرفته و نسبت به وضعیت حجاب شهر مقدس قم هشدار دادم؛ آنچه تعجب من را بر انگیخت مطلبی بود که آن سرباز گمنام امام زمان(عج) از پشت تلفن به من گفت و من با شنیدن آن جمله از شدت تعجب فورا خداحافظی کردم. او گفت ما باید تمام افکار و عقاید موجود در جامعه را بپذیریم و نسبت به آنها حساسیت زیادی نداشته باشیم!

قطعا توجه به این مهم برای این عزیز و همه دست اندر کاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ضروری است که این نظام بیشتر از آن‌که حافظ ابدان مردم باشد، حافظ ارواح مردم است و هم چنین باید به این باور رسید که تهاجم دشمن تنها در عرصه های امنیتی نیست، بلکه حجاب و عفاف خود در حوزه امنیت، از اهمیتی در خور توجه برخوردار است و دشمن نه تنها دانشمندان حال ما را ترور فیزیکی می کند، بلکه دانشمندان آینده ما را نیز از ترور اخلاقی خود بی نصیب نمی گذارد.

با وجود این که اطمینان دارم چنین نگرشی نسبت به حوزه فرهنگ حجاب و عفاف، بر هیچ کدام از سیستم های متولی امور فرهنگی، اطلاعاتی، انتظامی و دولتی، حاکم نیست و این جواب این عزیز نیز سهوی بوده است، بر آن شدم تا نکاتی چند را درباره تهاجم گسترده دشمن در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف، علی الخصوص بر شهر مقدس قم را متذکر بشوم.

 

حجاب کرامت فطری زن است

حجاب کرامت فطری زن است و تاریخ نشان داده که اگر این کرامت ازاو گرفته شود، هیچ چیز باقی نمی ماند و این همان چیزی است که شیطان به بردگان خود آموخت تا به سوگند خویش عمل کند؛ همان سوگندی که خداوند بارها در قرآن کریم انسان را به جهل از آن هشدار داده است.

 

با از بین رفتن حجاب همه چیز از بین می رود

هر جا حجاب از سر زن گرفته شد، هویت و شخصیت او که در خط مقدم دفاع از حریم خداست، گرفته شده و در نتیجه هیچ چیز برای دیگران نیز نمانده است.

بی شک آن کس که ترغیب به بی حجابی می کند، مانند دزدی است که جواهر فروشی را به عرضه جواهر بدون پوشش امن فرا می خواند.

 

حجاب مولفه اصلی دختران ایرانی برای مبارزه با شیطان

دختران ایرانی امروز به عنوان نیروهای زیر پرچم حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها در خط مقدم نبرد با شیطان و بردگانش قرار گرفته اند، بلکه به الگویی بزرگ برای زنان و دختران محجبه دنیا تبدیل شده اند؛ تا آنجا که حتی شهادت و شکنجه های سخت هم مانع از ترک این سنگر مقدس نمی شود.

 

حجاب الهام درون برای محفوظ ماندن است

تاریخ باستان هر ملتی را که مورد مطالعه قرار دهیم و حتی مجسمه ها و نقش ها وتصاویری که از ملل باستان مانده است را اگر ببینیم، تفاوتی در میان لباس زن و مرد خواهیم یافت؛ بنابراین می توان گفت: خود زن ستر و پوشش را با یک نوع الهام فطری برای محفوظ ماندن و بالا بردن منزلت و موقعیت خود اختراع و انتخاب کرده است. دین اسلام نیز که دین فطرت است، بر همین اساس حجاب را برای زن لازم گردانیده است.

 

زنان چادری طلایه داران نهضت های اسلامی هستند

ازآغاز واقعه تحریم تنباکو و نهضت مشروطه که سر آغاز نهضت های اسلامی است، زنان چادری حضوری جدی در جامعه داشتند و دوشادوش مردان، بلکه جلوتر از آنها در عرصه اجتماع حرکت کرده اند.

در تاریخ آمده است که خانم های چادری جلوی کاخ ناصرالدین شاه آمده و از فتوای میرزای شیرازی حمایت کردند.

وقتی وکلای مجلس ایران تصمیم گرفتند تسلیم التیماتوم روس شوند، 300 زن خشمگین با اسلحه زیر چادرها وارد پارلمان شدند و به وکلا در حالی که رو بندهای خود را بالا زده بودند، اعلام نمودند اگر شما تسلیم خواسته های قدرت های خارجی بشوید و کشور خود را بی آبرو کنید، ما تمام شما را نابود خواهیم کرد و بالاخره قیام این زنان چادری مسلح، وکلا را مرعوب کرد و نتوانستند سیاست روس ها را عملی کنند.

زنان ایرانی، با حجاب و چادر خود، انقلاب را پیش بردند و در تمام قیام ها و تظاهرات در برابر دشمنان اسلامی، همین زن های چادری در حرکت بودند و همین ها در 8 سال جنگ تحمیلی جبهه ها را پشتیبانی کردند.

 

انقلاب اسلامی با چادر به دنیا صادر شد

همیشه در همه فیلم ها و تصاویر که دنیا از انقلاب نشان می دهد، انبوهی از زنان چادری را دوشادوش مردان جهادگر در حرکت می بینیم و روی همین اصل است که میل به استفاده از چادر در کشورهای اسلامی رو به زیادی است.

 

امام خمینی: چرا دشمن در رفع حجاب خانم ها می کوشد؟

«ابر جنایتکاران که ادامه حیات خویش را در اسارت ملت ها به ویژه ملت های اسلامی می دانند، در این سده های اخیر که راهشان به کشور های اسلامی نفت خیز و ثروت مند باز شد، دریافتند که تنها قشر مذهبی است که می تواند خاری در راه استعمار و استثمار آنان باشد و دیدند که(حکم نیم سطری یک مرجع مذهبی مورد علاقه مردم) چنان دارای قدرت است که دولت انگلستان و دربار قدرتمند قاجار را به زانو در آورد و نیز دریافتند که زنان در آن نهضت نقش اساسی داشتند و متوجه شدند که در مشروطه و پس از آن نیز زنان به ویژه قشر متوسط و محروم آنان هستند که می توانند با قیام خود مردان را به میدان بکشند و احساس کردند تا این عوامل به قدرت خود باقی هستند، نقشه های آنان نقش بر آب است و لازم دیدند برای دست یافتن به این کشورها و مخازن سرشار آنها، باید پایه های مذهب و رهبری مذهبی و قشرهای مذهبی سست شود و از همان زمان به فکر این نقشه و عملی نمودن آن افتادند و توفیق هایی هم به دست آوردند.»

 

هویت زن مسلمان به حجاب گره خورده است

این را می دانیم که استکبار با ایجاد خودباختگی و خود کم بینی، شخصیت و استقلال و عظمت ملتها را از بین می برد و افکار و روحیات آنها را زیر سلطه خود در می آورد و این کار خود مقدمه ای برای استضعاف اقتصادی و سیاسی مستکبرین است و این را نیز می دانیم که هویت و شخصیت زن مسلمان، با حجاب اسلامی گره خورده است و اگر حجاب را از او حذف کنیم، دیگر هیچ چیز از این گوهر ارزشمند باقی نمی ماند.

 

بی حجابی نقشه شوم پیر استعمار انگلستان برای جوامع هدف

بی حجابی نقشه شوم پیر استعمار، انگلستان برای جوامع هدف است. برای نمونه به این عبارت توجه کنید:

«در مساله بی حجابی زنان باید کوشش فوق العاده به عمل بیاوریم، تا زنان مسلمان، به بی حجابی و رها کردن چادر مشتاق شوند. باید به استناد شواهد و دلایل تاریخی ثابت کنیم که پوشیدگی زن از دوران بنی عباس متداول شده و مطلقا سنت اسلام نیست. مردم همسران پیامبر(ص) را بدون حجاب می دیده اند و زنان صدر اسلام، در تمام شئون زندگی دوشادوش مردان فعالیت داشته اند... پس از آنکه حجاب زن با تبلیغات وسیعی از میان رفت، وظیفه ماموران ما آن است که جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی نا مشروع، تشویق کنند و زنان غیر مسلمان کاملا بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنها تقلید کنند!(واقعه مورد اشاره در اوایل تهاجم فرهنگی در چهارباغ اصفهان به وضوح قابل مشاهده بود)».

 

انقلابی که نتواند فرزندان خود را تربیت بکند قابل سرزنش است

رهبر معظم انقلاب در جمله ای با اهمیت و درخور توجه، می فرمایند: «اگر یک انقلاب تحت فشار اقتصادی، سیاسی و تبلیغی قرار گیرد، قابل ملامت نیست؛ ولی اگر این انقلاب نتواند فرزندانش را تربیت کند، قابل ملامت و سرزنش است.»

 

لزوم عبرت گرفتن از تجربه تلخ آندلس

شکست تدریجی مسلمانان با استفاده از اهرم زنان و دختران، تجربه تلخ تاریخی در اندلس بود که به خارج شدن اندلس از جهان اسلام، پس از 800 سال حاکمیت اسلام انجامید.

/929/703/ر

منابع:

1.جایگاه بانوان در اسلام، آیت الله نوری همدانی

2.من یک محجبه ام

3.دجال فتنه بزرگ

 

ارسال نظرات