۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۷۷۱۱۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مقاومت و پایداری از مهم‎ترین ویژگی های حضرت خدیجه بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دولت نهم و دهم در استان ما نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده که این اقدامات با تلاش مسؤولان ذی‎ربط تدوین و ثبت شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: توصیه به تقوای الهی و پرهیزکاری در همه ایام سال وجود دارد اما در ایام ماه مبارک رمضان از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تمرین تقوا و پرهیزکاری است و نمازگزاران باید توجه داشته باشند که از تک تک لحظه‌های این ماه بهره بگیرند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) به ویژگی‌های شخصیتی این بانوی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار اسلام بی‌شک یکی از شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار تاریخ صدر اسلام است و ضروری است تا ویژگی‌های شخصیتی ایشان تبیین شود.
 
امام جمعه شهرکرد، مقاومت و پایداری را یکی از مهم ترین ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) دانست و تصریح کرد: این بانوی مکرمه از روزی که همسر پیامبر اکرم(ص) شد سختی‌های بسیاری دید و زخم‌ زبان‌های بسیاری شنید اما در راه اسلام مقاومت و پایداری کرد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری پاکدامنی را از دیگر ویژگی‌های این بانوی بزرگوار برشمرد و خاطرنشان کرد: در حالی که حضرت خدیجه(س) در عصر طاغوت زندگی میکرد اما با وجود این شرایط، پاک و طاهر ماند و این میتواند الگوی بسیار خوبی برای دختران و پسران جامعه اسلامی باشد.
 
رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری اکتفا کردن به ظواهر دین را یکی از خطرات و آسیب‌های جامعه دینی دانست و گفت: مسلمانی که تنها به ظواهر دین اکتفا می‌کند از مهم ترین خطراتی است که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر ضرورت کسب بصیرت و معرفت از آموزه‌های دینی تأکید کرد و افزود: بصیرت‌افزایی و ارتقای بینش مقوله مهمی است که همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید است و ما باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، حضور در مراسمات دینی و مذهبی و تأمل در تفسیر آیات قرآن را از راه‌های کسب معرفت برشمرد و اظهار کرد: بکوشیم یک بنده باورمند برای خدای خود باشیم و تنها به ظواهر دین اکتفا نکنیم.
 
امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیأت دولت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره به این نکته عنایت داشته‌اند که باید خدمات و اقدامات مثبت دولت نهم و دهم به مردم اطلاع‌رسانی شود تا به عنوان یک سرمایه به دولت‌های بعد منتقل شود.
 
وی خاطرنشان کرد: دولت نهم و دهم در استان ما نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده که این اقدامات با تلاش مسؤولان ذیربط تدوین و ثبت میشود.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین 30 تیرماه روز بزرگداشت آیت‌الله کاشانی، یک مرداد سالروز ترور شهید رضایی‌نژاد، شهید هسته‌ای کشور و نیمه ماه مبارک رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و روز اطعام ایتام را گرامی داشت./9457/پ201/ب
ارسال نظرات