۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۱۷۷۰۶۸
کارشناس مسائل مذهبی:

توجه به بنیان خانواده در برهه کنونی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی با اشاره به حمایت همه جانبه حضرت خدیجه (س) از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: ثروت حضرت خدیجه (س)تأثیر بسیاری در نشر اسلام داشت.
وفات حضرت خديجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام موسوی، کارشناس مسائل مذهبی، شامگاه پنج شنبه در محل نمایشگاه قرآن اهواز با تسلیت به مناسبت وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری به بیان تاریخچه زندگی آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت خدیجه کبری(س) 65 سال در این دنیا زندگی کرد.

مبلغ حوزه علمیه با بیان این که زندگی حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه (س) نمونه کامل زندگی اسلامی است، اظهار داشت: در برهه کنونی توجه به بنیان های نظام خانواده کم شده است.

حجت الاسلام موسوی انتخاب صحیح همسر را مهم ترین عامل خوشبختی انسان در زندگی دانست و گفت: رعایت برخی مسائل به ظاهر کوچک در انتخاب ها قبل از ازدواج سبب افزایش طلاق در جامعه شده است.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که توجه به بنیان خانواده در برهه کنونی ضروری  است، بیان داشت: پسر و دختر قبل از ازدواج باید راهنمایی ها مشاوره های لازم بگیرند.

مبلغ حوزه علمیه با اشاره به  آیه «مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ » ابراز داشت: خداوند در این آیه به زنان و مردان مؤمن وعده زندگی طیب و پاکیزه را داده است.

کارشناس مسائل مذهبی به اهمیت وظیفه پدر و مادر در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: متأسفانه عده ای خوشبختی را تنها در مسائل مادی خلاصه می کنند.

حجت الاسلا موسوی با بیان این که ازدواج پیامبر اکرم (ص) با حضرت خدیجه (س) برگی دیگر در زندگی آن حضرت گشود، اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) از اولین کسانی بود که به حضرت  محمد (ص) ایمان آورد و از آن حضرت حمایت کرد.

مبلغ حوزه علمیه با اشاره به حمایت همه جانبه حضرت خدیجه (س) از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: ثروت حضرت خدیجه (س) تأثیر بسیاری در نشر اسلام داشت.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که از حضرت خدیجه (س) به عنوان ام المؤمنین یاد شده است، گفت: بعد از وفات حضرت خدیجه (س) بقیه زنان پیامبر (ص) را هم لقب ام المؤمنین دادند.

مبلغ حوزه علمیه به انحراف برخی از زنان پیامبر و جنگ آنان با حضرت علی (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: لقب ام المؤمنین شایسته زنانی که در مقابل حریم ولایت ایستادند، نیست.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به مقام و منزلت حضرت خدیجه (س) گفت: رحلت آن حضرت برای پیامبر اکرم (ص) بسیار سخت بود و در روایات آمده است هنگام دفن حضرت خدیجه (س) برای او کفنی از بهشت آورده شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که حضرت خدیجه (س) از چهار زنی است که بهشت به آنها افتخار می کند، اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) زمانی به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد که کسی به او ایمان نیاورده بود./9464/پ203/ب

ارسال نظرات