۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۷۶۸۴۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا - برگزاری کارگاه بداهه‌پردازی در تئاتر از سوی حوزه هنری قم، دیدار روحانی مستقر لنگرود با رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات و اعزام 45 مبلغ به بخش کهک قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، به منظور شناسایی استعدادها و توسعه‏ توان بازیگران این استان، واحد نمایش حوز هنری استان قم «کارگاه بداهه ‏پردازی در تئاتر» را با رویکرد «تئاتر کودک و نوجوان» برگزار می‌کند.
این کارگاه از شوی سید حسین فدایی حسین، کارشناس تئاتر و ادبیات نمایشی تدریس خواهد شد.
از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزش مهارت سازگاری با شرایط مختلف اجرا، تقویت اعتماد به ‏نفس در بازیگران، توسعه خلاقیت و تقویت مهارت‏های گفتاری و شنیداری است.
حوزه هنری استان قم پیش از این «کارگاه بداهه سازی در تئاتر کودک و نوجوان» و «کارگاه کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان» را با همین رویکرد برگزار کرده است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام در کارگاه «بداهه پردازی در تئاتر» می‌توانند با شماره تلفن 37731852-025 تماس بگیرند.
وجود برنامه‌های هنری غیرقرآنی در نمایشگاه قرآن آسیب‌زا است
کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزاری نمایشگاه قرآن در غیر از ماه مبارک رمضان را خواستار شد و گفت: یکی از آسیب‌هایی که نمایشگاه را تهدید می‌کند وجود برنامه‌های هنری غیرقرآنی و نا هم‌سنخ با قرآن در نمایشگاه است.
حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی گفت: اصلی‌ترین هدف نمایشگاه بین‌المللی قرآن باید ایجاد زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد و باید با ارائه خدمات قرآنی و تحویل قرآن با قیمت مناسب بهترین خدمت به مردم را شاهد باشیم.
وی بیان کرد: باید سایر کتاب‌ها در مورد مفاهیم، تفسیر، ترجمه و تدبر قرآن در نمایشگاه ارائه شوند تا بتوانیم در زمینه فرهنگ‌سازی قرآن نقش خوبی ایفا کنیم و نمایشگاه می‌تواند مقدمه‌ای برای انس مردم با قرآن کریم باشد.
وی تصریح کرد: ماه رمضان ماه بهار قرآن است و مردم علاقه خاصی به قرآن دارند اما برای حضور در این نمایشگاه سفر برای مردم دشوار است و استقبال کمی از شهرهای دیگر غیر از تهران داریم و با توجه به این که شعبان مقدمه و زمینه‌ای برای ماه مبارک رمضان است بهتر است نمایشگاه بین‌المللی قرآن در این ماه برگزار شود که تبلیغی برای آمادگی بیشتر برنامه‌های قرآنی ماه رمضان است.
حجت‌الاسلام عظیمی افزود: اگر نمایشگاه در غیر از ماه رمضان برگزار شود مؤسسات نیز می‌توانند در آن حضور یابند و حتی نظارت داشته باشند و اگر این مسأله حل شود بسیار مؤثر است.
وی ادامه داد: البته قابل توجه است که اگر نمایشگاه‌های قرآنی به صورت استانی برگزار شود حضور مؤسسات مردم نهاد پررنگ‌تر خواهد بود و لازم است برای حضور بیشتر مؤسسات در نمایشگاه‌ها تلاش کنیم.
کارشناس دارالقرآن الکریم قم تأکید کرد: یکی از آسیب‌هایی که نمایشگاه قرآن را تهدید می‌کند وجود برنامه‌های غیر قرآنی است که سنخیتی با قرآن ندارد، برخی مباحث هنری وجود دارد که سنخیتی با قرآن نداشته و می‌تواند آسیب برای نمایشگاه باشد.
وی گفت: از طرف دیگر وجود برخی قرآن‌ها با برخی ترجمه‌های غیر قابل تأیید در نمایشگاه قرآن می‌تواند تبلیغی سوء باشد و گاهی شاهدیم برخی کتاب‌های تفسیری که مورد تأیید نیستند در نمایشگاه عرضه می‌شود.
دیدار روحانی مستقر لنگرود با رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات
حجت‌الاسلام حسنی، روحانی مستقر روستای لنگرود برای ارائه گزارش فعالیت‌های خود با رییس تبلیغات اسلامی قنوات دیدار کرد.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام حسنی گزارشی از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خود در هفته اول ماه مبارک رمضان ارائه کرد.
وی افزود: با شروع ماه مبارک رمضان نماز جماعت در سه وعده صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء در مسجد روستا برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: قرائت قرآن کریم به صورت ترتیل و بیان احکام شرعی، تفسیر و جلسه سخنرانی از دیگر برنامه های فرهنگی این مسجد است.
در ادامه حجت‌الاسلام سیدحسین سجادی‌تبار از زحمات روحانی مستقر روستای لنگرود قدردانی و تشکر کرد.
اعزام 45 مبلغ به بخش کهک قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک گفت: در ماه مبارک رمضان 45 روحانی به بخش کهک قم اعزام شدند.
حجت‌الاسلام خلیل سمیعا اظهار کرد: این مبلغان که به مناطق شهری و روستایی بخش کهک اعزام شده‌اند در ماه مبارک رمضان به برگزاری نماز جماعت، سخنرانی، آموزش احکام و عقاید می‌پردازند.
ریس اداره تبلیغات اسلامی کهک تصریح کرد: کارشناسان اداره تبلیغات اسلامی کهک با حضور در مناطق تبلیغی این مبلغان، فعالیت‌های آنها را ارزیابی می‌کنند./907/پ203/ی
ارسال نظرات