۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۷۶۰۶۶
امام جمعه اهر:

کشف حجاب رضاخان جای خود را به شبکه های اجتماعی داده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: کشف حجاب دیروز رضاخان امروز جای خود را به شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و شبکه های مبتذل اجتماعی در فضای مجازی داده است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه شهرستان اهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب پیش از آن‌که به عنوان یک فریضه دینی مطرح باشد، یک امر فطری در ذات بشریت است، افزون بر این‌که ریشه در باورها، آداب و رسوم ایرانیان نیز دارد.


وی با بیان این‌که تخریب فرهنگ عفاف و حجاب در جوامع اسلامی از سوی رسانه های غربی با اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: دشمنان در جریان یک طرح بزرگ فرهنگی، به دنبال بی هویتی بانوان مسلمان است، از این رو که حجاب را مانعی برای پیشرفت زن تبلیغ می کنند.


حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه 1314  گفت: یکی از قیام‌های خونین مردم مسلمان ایران به رهبری مراجع تقلید که نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی در صد ساله اخیر بوده است، قیام مردم مسلمان در مسجد گوهرشاد، در کنار مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) علیه ماموران دیکتاتوری و طرح کشف حجاب رضاخان بود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با باین این‌که مبارزه غرب با حجاب سابقه ای صد ساله دارد، تصریح کرد: ابتدا باید دید که چرا دشمن مسأله حجاب را هدف قرار داده است، چرا نسبت به دیگر احکام الهی این چنین حمله نمی کند، حقیقت امر آن است که بی حجابی منشاء بسیاری منکرات و مفاسد در جوامع است.


وی ادامه داد: اگر امروز بنیان خانواده در غرب مفهوم واقعی خود را از دست داده و طلاق به مسأله ای عادی میان زن و شوهر تبدیل شده است، به دلیل بروز آثار مفاسد ناشی از بی بند و باری در جوامع غربی است، خانواده زمانی معنا دارد که دو طرف پایبند به اصول و مبانی عفاف و حجاب باشند.


حجت الاسلام حاجی زاده تصریح کرد: باید دانست؛ تا زمانی که مردم پایبند به دین و اعتقادات خود هستند، دشمنان دست از تخریب اعتقادات و مبانی اصیل دینی دست نخواهند کشید، کشف حجاب دیروز رضاخان امروز جای خود را به شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و شبکه های مبتذل اجتماعی در فضای مجازی داده است تا غیرت و عفت را از سر جوانان ما دور کند.


وی تصریح کرد: صدا و سیما از تأثیرگذارترین سازمان‌ها در برنامه‌سازی مفید در راستای نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف بر مبنای اصول و ارزش‌های اسلامی است اما متاسفانه در بعبرخیی از فیلم‌ها و سریال ها همچنان شاهد رواج فرهنگ غربی و بد‌حجابی هستیم که رسانه ملی باید با هدف حفظ و استمرار ارزش انسانی، اسلامی تلاش کند./935/ت302/س

ارسال نظرات