۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۷۶۰۲۲
استاد حوزه علمیه:

بهترین عمل در ماه رمضان خودداری از حرام های خداوند است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، خودداری از حرام های خداوند را بهترین عمل ماه رمضان بیان کرد و گفت: تمام حرف اسلام، قرآن و دین این است که شما را پاک خلق کردیم، همان طور پاک بمانید و بر فطرت نخستین خود استوار باشید.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري، استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز در جمع کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان، با اشاره به این که انسان بر اساس دو جنبه خلق شده است، تصریح کرد: انسان برخلاف حیوانات که تنها جنبه مادی دارند و برخلاف فرشتگان که تنها جنبه معنوی دارند، هم از مادیات است و هم از معنویات و به تعبیر دیگری انسان وارث حیوانات و فرشتگان است.
حجت الاسلام صالحی خوانساری انسان را اعجوبه آفرینش خواند و گفت: در عالم آفرینش، هیچ موجودی به مانند انسان نیست، چرا که انسان نیمی از وجودش حیوانی و نیم دیگرش ملکوتی است.
وی با بیان این که واقعیت انسانیت آدم بین این دو جنبه گیر کرده است، افزود: اگر انسان به جنبه حیوانی تمایل پیدا کنند، به مراتب از حیوان پست تر می شود؛ چرا که حیوان عقل، دین و پیغمبر ندارد.
استاد حوزه علمیه قم به حنبه معنوی انسان نیز اشاره کرد و ادامه داد: به همین ترتیب، اگر روند زندگی انسان به سمت جنبه معنویت کشانده شود، از فرشتگان هم بالاتر می رود؛ چراکه فرشتگان غریضه و شهوت ندارند.
این خطیب برجسته کشوری، رمضان را زمان سوزاندن و پاک کردن گناهان دانست و بیان داشت: گاهی اوقات انسان برای از بین بردن نجاست ها و چرک ها، از مواد شوینده و اسیدی استفاده می کند؛ روزه رمضان نیز به مانند مواد شوینده ای است که نجاست های وجودی انسان را محو می کند.
حجت الاسلام خوانساری به عظمت ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان خواب روزه دار عبادت است و هر نفسی که فرو می رود و بر می آید، ثواب یک تسبیح دارد و این تنها مخصوص روزها و زمان روزه داری نیست، بلکه در زمان شب نیز خداوند چنین لطفی را به انسان روزه دار عطا کرده است.
وی دعای موقع افطار را مستجاب خواند و بیان داشت: تمام حرف اسلام، قرآن و دین این است که شما را پاک خلق کردیم، همان طور پاک بمانید و بر فطرت نخستین خود استوار باشید.
استاد حوزه علمیه قم، خودداری از حرام های خداوند را بهترین عمل ماه رمضان بیان کرد و گفت: فلسفه دین این است که ما را در صراط مستقیم نگه دارد./9457//پ202/ب
ارسال نظرات