۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۷۵۸۰۲
امام جمعه کهنوج:

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کهنوج گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت تبلیغ است و روحانیان باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند.
حجت الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه کهنوج

حجت الاسلام اکبر افشارمنش، امام جمعه کهنوج، درگفت‏وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: شب‏های قدر بزرگترین فرصت در ماه مبارک رمضان است که درس ولایت و ولایتمداری را به ما آموزش می‏دهد تا با ولایت ارتباط خود را بیشتر کنیم.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و ما باید ارتباط خود را با آن بیشتر کنیم و زندگی خود را با قرآن مطابقت بدهیم.

امام جمعه کهنوج با بیان این که بهترین الگو برای هر انسان قرآن است، ابراز داشت: قرآن در بسیاری از مشکلات جامعه راه حل‏هایی دارد.

وی با اشاره به این که ماه رمضان بهترین فرصت برای مؤمنان است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت اراده انسان در زمینه انجام فرایض دینی و ترک محرمات و گناهان است؛ زیرا ارتکاب به گناهان به سبب ضعف اراده انسان است.

حجت الاسلام افشارمنش در ادامه گفت: ماه رمضان به انسان نظم را آموزش می‏دهد.

امام جمعه کهنوج با بیان این که مردم در ماه مبارک رمضان گرایش بیشتری به مسجد دارند، ابراز داشت: روحانیان باید بدانند که بهترین زمان برای تبلیغ این ماه مبارک است.

وی همچنین با بیان این که روحانی در اسلام جایگاه والایی است، تصریح کرد: طبق سخن امام راحل مبنی بر «کشور بدون روحانیت مثل کشور بدون طبیب است»؛ زیرا نقش اصلی یک روحانی طبابت روح انسان است و انسان با روح سالم به مراتب عالی دست می یابد.

خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: اگر مسجدی در زمینه‏هایی رونق پیدا می‏کنند همچون دعای توسل یا کمیل به سبب وجود یک روحانی فعال در آن مسجد است و روحانیان حاکم بر قلوب هستند.

وی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان حرمت دارد، افزود: افرادی که نمی‏توانند روزه بگیرند احترام ماه را نگه دارند و در انظار عمومی‏ از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند و اگر افرادی به سبب ناآگاهی چنین کاری کردند همه وظیفه امر امر به معروف و نهی از منکر دارند.

حجت الاسلام افشارمنش بابیان این که کسانی که روزه خواری می‏کنند بدانند که این کار جرم است، اظهار داشت: نیروی انتظامی باید به آن‏ها تذکرباید به اغذیه فروشی ها در ساعات روزه داری مردم تذکر بدهد.

امام جمعه کهنوج ابراز داشت: ریشه تربیتی درخانواده ها اصل رشد انسان است و اگرخانواده‏ها همان اندازه که به تفریح فرزندان خود اهمیت می‏دهند به برنامه‏های معنوی آن‏ها اهمیت می‏دادند، فضای معنوی در کشورحاکم بود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به این که ادارات فرهنگی باید برنامه‏هایی را در ماه مبارک رمضان برای جوانان داشته باشند، افزود: یکی از مسائل مهم ما در کرمان فرقه‏های گوناگون است و باید در این ناحیه شبکه دیجیتالی فعال شود./9705/ت303/غ

ارسال نظرات