۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۷۵۶۰۹
نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی:

رمضان ماه شکوفایی معنویت مؤمنان حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان باوی با بیان این که در ماه رمضان معنویت بیشتری به انسان دست می دهد، ابراز داشت: شکوفایی معنوی و معرفتی مؤمنان حقیقی در ماه مبارک رمضان دوچندان می شود.
رمضان

حجت الاسلام  فرهاد رضا زاده، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان باوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان بزرگ‎ترین نعمتی است که خداوند متعال آن را به بندگان خود عطا می کنند.

حجت الاسلام رضا زاده با بیان این که نخستین پیام روزه داری ماه مبارک رمضان ایجاد نشاط معنوی است، تأکید کرد: رمضان ماهی پر خیر و برکت است که هر ساله سفره الهی را برای روزه داران این ماه گسترده می کند.

وی با اشاره به فواید روزه داری خاطرنشان کرد: بررسی های نشان داده که بیشتر بیماری های با روزه داری رفع و سبب نشاط جسمی افراد می شود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) باوی با تأکید بر این که در طول دوره روزه داری جسم  و روح انسان احساس راحتی و معنویت بیشتری می کند، بیان داشت: در بررسی های پزشکی نشان داده شده دستگاه گوارشی و معده در طول روز هیچ فشاری به آن ها وارد نمی شود.

حجت الاسلام رضا زاده به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) در حدیثی پاداش روزه داران را هفت چیز عنوان می کند که نزدیکی و تقرب به درگاه الهی، در امان بودن از گرسنگی و تشنگی در روز قیامت، بهرمندی از نعمت های الهی در بهشت و آسانی لحظات مرگ از مهم ترین آن ها هستند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) باوی تلاوت و توجه بیش از پیش به قرآن کریم را از دیگر عوامل بهرمندی بیشتر از ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: به تصریح روایات معصومان(ع) رمضان بهار قرآن است تلاوت با تدبر آیات این کتاب آسمانی باید مورد توجه روزه داران قرار گیرد.

حجت الاسلام رضا زاده در پایان با بیان این که باید جایگاه و منزلت ماه رمضان را بدانیم ابراز داشت: رمضان ماه شکوفایی معنویت مؤمنان حقیقی بوده و خداوند متعال نعمت های بیشتری به بندگان خویش در این ماه مبارک عطا می کند./9458/ت303/ب

ارسال نظرات