۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۷۵۲۸۹
پس از انتخاب احمد جربا؛

درخواست آتش بس تا رسیدن سلاح جدید + فیلم

خبرگزاری رسا ـ یک روز پس از انتخاب رییس جدید ائتلاف مخالفان بشار اسد، شاخه سوری اخوان المسلمین، احمد جربا، به دولت بشار اسد پیشنهاد داده است جنگ را در شهر حمص طی ماه مبارک رمضان متوقف کنند. از طرف دیگر از آمریکا و اروپا خواست تا تسلیحاتی را که پیشتر قول داده بودند، به شورشیان سوریه تحویل دهند.
حمص

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا و به نقل از رادیو فرانسه، خبرگزاری رویترز از بیروت نوشت: "تا کنون تداوم اختلافات موجود در ائتلاف ملی سوریه، که اصلی‌ترین سازمان مخالف دولت بشار اسد به شمار می‌آید، موجب شده است کشورهای غربی در زمینه ارسال اسلحه های پیشرفته به شورشیان تردید داشته باشند."

درخواست برای ارسال سلاح به شورشیان سوریه در حالی مطرح می شود که چند روز است ارتش سوریه مواضع مخالفان در شهر حمص را بمباران می‌کند و بیم آن می‌رود که این شهر هم مثل شهر قصیر کاملا به دست این ارتش بیفتند.

از سوی دیگر شبکه یورو نیوز در خبری اعلام کرد احمد جربا، رییس جدید ائتلاف مخالفان بشار اسد و از نزدیکان حکومت عربستان سعودی، به دولت بشار اسد پیشنهاد داده است جنگ را در شهر حمص طی ماه مبارک رمضان متوقف کنند!

به نظر می رسد با توجه به موفقیت های ارتش سوریه به حمله به مواضع شورشیان در شهر حمص و احتمال در بازپس گیری این شهر از دست شورشیان ائتلاف ملی سوریه به دنبال ایجاد وقفه در حملات ارتش است تا فرصتی برای شورشیان پیش بیایید تا ضمن تجدید قوا سلاح مورد نیاز خود را از دولت های غربی تحویل بگیرند و علیه مردم بی گناه سوریه استفاده کنند.

 

 

/1415/ 9161/خ

ارسال نظرات