۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۱۷۵۱۷۸
حجت الاسلام علی اکبری خواستار شد؛

برپایی جشن شروع ماه رمضان در مساجد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: خوب است که در مساجد آغاز ماه مبارک رمضان با ایجاد محیطی با نشاط جشن گرفته شود و بستری جهت بهره‌گیری هرچه بهتر از این ماه مبارک فراهم شود.
برپایی جشن شروع ماه رمضان در مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد عصر روز یک‌شنبه شانزدهم تیر ماه در همایش ائمه جماعات، در باغ موزه دفاع مقدس، با بیان این‌که این همایش برای هم‌فکری بیشتر تشکیل شده است، گفت: ما از خانه خدا چقدر برای بندگان خدا استفاده می‌کنیم.

وی با بیان سوالی مبنی بر این‌که سهم مسجد در بین ارتباط بندگان با خدا چقدر است؟ افزود: سیره اهل بیت(ع) بر آن بود که هرجا مجلس قرآنی برگزار می‌شد شرکت می‌کردند و حضور داشتند‏، قرآن کریم در معرفی ماه مبارک رمضان به ما ارتباط آن را با این کتاب الهی مطرح می‌کند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به آیه «شهر رمضان انزل فیه القرآن» ابراز داشت: فاصله ما با قرآن خیلی خیلی زیاد است، امروزه باید خودمان را بیشتر آماده کنیم و تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در ماه مبارک رمضان ما باید دو نوع سفره‌‌داری داشته باشیم که یکی سفره‌داری برای جسم مومنان و دیگری برای جان آنان است که در این زمینه بهترین پذیرایی ارائه قرآن کریم به روزه‌داران است.

دو برنامه اصلی دین صیام و تلاوت است

حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به دهه تکریم و غبارروبی مساجد، گفت: تاکنون برنامه‌های خوبی در این مدت برگزار شده است و ائمه محترم جماعات مساجد باید به غیر از بحث غبارروبی ظاهر مساجد به غبارروبی از کالبد آنان نیز اهمیت دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: خوب است که در مساجد آغاز ماه مبارک رمضان با ایجاد محیطی با نشاط جشن گرفته شود و بستری جهت بهره‌گیری هرچه بهتر از این ماه مبارک فراهم شود.

این کارشناس فرهنگی بیان داشت: در آینده نزدیک دولت جدید آغاز به‌کار خواهد کرد و ما امیدواریم که خدای متعال به این دولت برکت دهد و در ایام پیش رو به مساجد و مسائل دینی نیز اهمیت بیشتری داده شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خطاب به ائمه جماعات خاطر نشان کرد: قبل از نماز مغرب در مسجد حضور داشته باشید و نماز اول وقت را برپا کنید/955/پ202/ص

ارسال نظرات