۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۷۵۰۹۱
امام جمعه مرند:

غرب از ابتدا به دنبال مصادره انقلاب مصر بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت زاده گفت: امروز فرقه‌های ضاله‌ای چون وهابی، سلفی، تکفیری، طالبان و القاعده ابزارهای این توطئه صهیونیستی هستند.
مصر

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تحلیل علل و عوامل سقوط دولت محمد مرسی در مصر پرداخت و اظهار داشت: جای تعجب بود که وقتی مرسی با رأی مردم به کاخ ریاست جمهوری راه یافت، چرا نسبت به جلب رضایت و اعتماد مردم و احترام به آرای ملت تلاش نکرد.


وی ادامه داد: انقلاب مصر برخاسته از اراده ملت آن بود، اراده ای که نشأت گرفته از روحیه ضدصهیونیستی مسلمانان این کشور دارد، بنابراین به وضوح می توان در رفتارها و اعمال مرسی مشاهده کرد که عملکردی در خلاف خواست مردم انقلابی داشت و به دنبال انحراف در مسیر انقلاب بود.


حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این‌که نزدیکی و روابط مرسی با آمریکا و رژیم صهیونیستی خشم ملت مصر را در پی داشت، گفت: مردم مصر انقلابی کردند که لرزه بر پایه های رژیم جعلی صهیونیستی افتاد، حال ایجاد رابطه نزدیک با اسرائیل غاصب خیانت در حق ملت محسوب می شد؛ البته باید نسبت به دولت جدید که با کودتا سر کار آمد نیز هشدارهایی داد.


امام جمعه مرند با اشاره به این‌که غرب از ابتدا به دنبال مصادره انقلاب مصر بوده است، گفت: مردم مصر باید در این شرایط حساس هوشیار و مراقب باشند که چه کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب می کنند، فردی باید انتخاب شود که نگاه تبعیض‌آمیز نسبت به پیروان ادیان و مذاهب نداشته باشد.


وی با تأکید بر این‌که به یقین آمریکا و اسرائیل غاصب برای آینده مصر برنامه‌ها خواهند داشت، گفت: هدف اصلی امروز دشمنان تبدیل جنگ مسلمانان علیه صهیونیزم به جنگ شیعه و سنی است، امروز فرقه‌های ضاله‌ای چون وهابی، سلفی، تکفیری، طالبان و القاعده ابزارهای این توطئه صهیونیستی هستند.


حجت الاسلام نعمت زاده همچنین نبود رهبری دینی را از دیگر عوامل شکست انقلاب مصر دانست و خاطرنشان کرد: اخوان‌المسلمین در یک بی تدبیری تاریخی نه تنها جایگاه خود را برای همیشه به باد دانند، بلکه درصدد خیانت به آرمان فلسطینی‌ها بودند، چنانچه می خواستند با به رسمیت شناختن قرارداد کمپ دیوید علیه امت اسلامی و فلسطین خیانت کنند.


وی ادامه داد: مرسی افکاری طایفه‌گرایانه و نزدیک به وهابیت و سلفی‌گری داشت، ضمن این‌که سازش‌ناپذیر با دیگر گروه ها و پیروان مذاهب و ادیان در مصر بود، جالب اینجا است سران دولت هایی که مرسی گرایش شدید و افراطی به آنان داشت، عامل سقوط دولت مصر بودند./935/ت302/س

ارسال نظرات