۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۷۴۹۲۲
به طور همزمان؛

غبارروبی 4700 مسجد و امامزاده در مازندران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ غباروبی 4700 مسجد و امامزاده از صبح امروز به صورت همزمان در مازندران آغاز شد.
غباروبي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در مراسم آغاز غباروبی 4700 مسجد و امامزاده استان که در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، از اجرای طرح بزرگ ضیافت الهی در ماه رمضان در امامزادگان مازندران خبر داد و افزود: این طرح در 222 بقعه متبرکه و امامزاده استان برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از اعزام 60 مبلغ دینی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان به مناطق محروم استان خبر داد و افزود: علاوه بر این 50 مبلغ دینی که در سال به عنوان امام جماعت بقاع متبرکه و امامزادگان مشغول فعالیت هستند در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی گسترده ای خواهند داشت.

 

وی تبلیغ صحیح دین را یکی از رسالت های مهم مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه استفاده کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مبلغان دینی نباید بگذارند فرهنگ اهل بیت(ع) در برابر فرهنگ وارداتی و منحط غربی مهجور باقی بماند، گفت: امروز حجم عظیمی از افکار انحرافی از سوی دشمنان در جامعه دینی ترویج می شود.

 

وی روحانیت را سد محکمی در برابر عقاید انحرافی دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت تبلیغی ماه مبارک رمضان در جهت مقابله با برخی باورهای غلط در جامعه بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: برگزاری نشست های علمی، گفتمان دینی، جلسات تفسیر و قرائت و ترتیل قرآن، محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی و قاری مصری و برپایی نمایشگاه های قرآنی از جمله مهم ترین برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان است.

 

وی همچنین به برپایی خیمه های معرفت در سطح بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در ایام ماه رمضان طرح خیمه های معرفت با حضور مبلغان اعزامی از قم در بقاع متبرکه با موضوعات مختلف دینی و مذهبی و قرآنی ویژه نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی بر انس و الفت بیشتر نسل جوان با کلام الهی دانست و گفت: باید فضای مساجد و اماکن متبرکه برای بهره گیری مناسب معنوی فراهم شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که فضای معنوی مساجد و اماکن متبرکه معنویت حقیقی را برای انسان فراهم می کند، ادامه داد: باید با معنویت حاکم در فضای مسجد روح خود را صیقل دهیم.

 

وی ماه مبارک رمضان را ماه بندگی و نزدیکی به خداوند متعال دانست و ادامه داد: باید از فرصت معنوی که در ماه مبارک رمضان به وجود آمده در جهت خودسازی و تهذیب نفس بهره گیریم.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که نباید به آسانی از فرصت های به وجود آمده در ماه مبارک رمضان عبور کنیم، گفت: روزها و شب های این ماه پرفیض سرشار از برکات است و نباید از فرصت های مهم این ماه سطحی عبور کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و پاک کردن درون از گناهان و معاصی است که باید مؤمنان آن را گرامی بدارند و از دستورات اسلام پیروی کنند.

 

وی ماه مبارک رمضان را یکی از راه های رسیدن به سعادت حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: فرصتی که در این ماه به وجود آمده باید یک نقش بسیار مؤثر در دل و جان امت اسلامی داشته باشد./950/پ203/ب

ارسال نظرات