۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۷۴۸۹۷

مراسم تجلیل از بازنشستگان آستان مقدس قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از بازنشستگان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به همت حوزه تولیت این آستان برگزار شد.
مراسم تجليل از بازنشستگان حرم حضرت معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از از بازنشستگان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ظهر امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر حسینی نژاد، مدیر حوزه تولیت آستان مقدس قم در سالن اردوهای حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و در ادامه غلامحسین قهرمانی، مدیر منابع انسانی آستان مقدس قم به تشریح خدمات و امکانات رفاهی حرم حضرت معصومه(س) برای خادمان بازنشسته پرداخت.
وی با اشاره به این‌که حرم حضرت معصومه(س) جایی است که وقتی انسان می‌گوید نوکرم، به این نوکری خود افتخار می‌کند، افزود: خادمی حضرت معصومه(س) تمام شدنی نیست و با بازنشستگی به اتمام نمی‌رسد.
مدیر منابع انسانی آستان مقدس قم اظهار داشت: برای خادمان حرم حضرت معصمومه(س) امکانات رفاهی و خدماتی مختلف در نظر گرفته شده است که بازنشستگان هم می‌توانند از این امکانات استفاده کرده و بهره کافی را ببرند.
قهرمانی با بیان این‌که تسهیلات نقدی و کالا هم برای خادمان و بازنشستگان آستان مقدس قم در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که تا حد توان به امور بازنشستگان رسیدگی کنیم و مشکلات آنها را برطرف کنیم چون بازنشستگان آستان مقدس قم افتخار و پیشکسوت ما محسوب می‌شوند.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید علی‌‌اکبر حسینی‌نژاد، مدیر حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بازنشستگان در ظاهر بازنشسته هستند ولی در اصل پیشکسوتان حرم محسوب می شوند و حق احترام و بزرگی بر ما دارند.
وی با اشاره به آیه 10 سوره فاطر در قرآن مجید که می‌فرماید « مَن کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ وَالَّذِینَ یَمْکُرُونَ السَّیِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَکْرُ أُوْلَئِکَ هُوَ یَبُورُ»، افزود: خداوند در این آیه می فرماید «هر کس سربلندى مى‏خواهد سربلندى یکسره از آن خداست‏، سخنان پاکیزه به سوى او بالا مى‏رود و کار شایسته به آن رفعت مى‏بخشد و کسانى که با حیله و مکر کارهاى بد مى‏کنند عذابى سخت‏خواهند داشت و نیرنگشان خود تباه مى‏گردد».
مدیر حوزه تولیت استان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی در جهان دارای عزت و سربلندی است، این اراده خداست و اگر مشکلات و گرفتاری‌های کشورهای اسلامی برطرف نمی‌شود به این دلیل است که این کشورها عزت خود را از دیگران طلب می‌کنند در حالی که عزت از ان خداست.
حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد با بیان این‌که بازنشستگان به دلیل خدمت به زائران حرم حضرت معصومه(س) دارای غزت و بزرگی هستند، تصریح کرد: خادمی در بارگاهی که امامزاده‌ای بزرگوار، خواهر امام و دختر امام است تاجی است که خداوند بر سر خادمان قرار داده است و باید دعا کنیمکه خداوند این تاج خادمی و نوکری را از ما نگیرد.
گفتنی است، در پایان این مراسم 21 نفر از بازنشستگان حرم حضرت معصومه(س) با اهدای لوحی از سوی تولیت آستان مقدس قم قدردانی و تجلیل شدند./907/پ202/ی
ارسال نظرات