۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۷۴۲۳۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا – برپایی غرفه‌های نور در خیابان چهارمردان قم، برگزاری گفتمان دینی در روستای لنگرود قم و بررسی راه‌های ترویج فرهنگ نماز در اجتماع و خانواده برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، کارشناس دارالقرآن الکریم قم گفت: دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اقدام به برپایی غرفه‌های نور در خیابان چهارمردان قم کرده است.
وی افزود: در این غرفه‌ها برنامه‌های متنوعی برای زائران حرم حضرت معصومه(س) و شهروندان اجرا شده است.
کارشناس دارالقرآن الکریم قم اظهار داشت: در این غرفه‌ها افزون بر ارائه مشاوره‌های قرآنی به مراجعه کنندگان، مسابقات قرآنی در سطوح مختلف به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار شده و به برترین ‌های این مسابقات جوایزی اهدا شد.
حجت‌الاسلام عظیمی تأکید کرد: این طرح با استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به قرآن و عاشقان امام زمان(عج) مواجه شده که با اهدای هدایایی به مراجعه کنندگان همراه بوده است.
طرح تابستانی یاران ولایت سازمان توسعه انرژی در مجتمع نور قم
مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم میزبان اردوی طرح تابستانی یاران ولایت ویژه فرزندان سازمان توسعه منابع انژری است و این اردو از تا روز یکشنبه 16 تیرماه ادامه دارد.
این طرح ویژه دختران و پسران مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است که معاونت فرهنگی مجتمع فرهنگی نور قم برنامه متنوع فرهنگی تهیه کرده است.
زیارت حرم حضرت معصومه(س)، حضور در مسجد مقدس جمکران، برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی با حضور استاد تراشیون، حلقه های معرفت، کارگاه های آموزشی و استخر از جمله برنامه‌های این اردو است.
برگزاری گفتمان دینی در روستای لنگرود قم
به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و همکاری امور فرهنگی مسجد طفلان مسلم روستای لنگرود گفتمان دینی با موضوع پاسخ به شبهات دینی در این روستا برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: این جلسه با حضور اهالی و جوانان روستا بعد از نماز مغرب و عشا از سوی حجت‌الاسلام حسنی، روحانی مستقر روستای لنگرود برگزار شد.
وی افزود: در این گفتمان که به همت اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد حجت‌الاسلام حسنی پیرامون شبهه و انواع شبهه و علت پیدایش شبهه به ایراد سخن پرداخت و گفت که در زمینه مسائل اعتقادی انسان باید در مرحله اول ایمان و بعد از آن اطمینان و یقین کامل دست پیدا کند، چون اگر اعتقادات همراه با ایمان به آن نباشد، فرصت‌طلبان به راحتی می‌توانند با ایجاد شبهه انسان را به انحراف بکشانند.
در ادامه شرکت کنندگان سؤالات مورد نظرشان را مطرح کرده و حجت‌الاسلام حسنی به آنها پاسخ داده است.
بررسی راه‌های ترویج فرهنگ نماز در اجتماع و خانواده
دومین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با حضور مدیرکل و سایر اعضا با موضوع بررسی راه های ترویج فرهنگ اقامه نماز برگزار شد.
در این جلسه موضوع ترویج فرهنگ نماز در خانه و اجتماع مورد بحث وبررسی قرار گرفت که اعضا پیشنهادهایی در این باره مطرح کردند.
پس از بحث و بررسی درباره پیشنهادات مطرح شده، حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: باید با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ نماز در اجتماع به ویژه در بین کسبه‌های سطح شهر که نوعا در پاساژها حضور آنها چشمگیر است، با معتمدین این مراکز و یا افراد هیأتی که در این مکان کسب و کار مشغول هستند رایزنی کرده و در صورت امکان، زمینه برپایی نماز جماعت اول وقت با حضور روحانیان در این مکان‌ها فراهم شود.
وی در پایان برای تشویق نمازگزاران گفت: باید در اطراف مغازه‌ها و محل‌های کسب و کار بنرهایی با موضوع تشویق افراد نصب شود تا در ترغیب شهروندان به نماز اول وقت تأثیرگذار باشد.
بیانیه تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی قم در محکومیت کشتار شیعیان در مصر
اداره کل تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی استان قم با صدور بیانیه‌ای کشتار شیعیان در مصر را محکوم کرده است.
این بیانیه به این شرح است:
با کمال تاسف، ماجرای کشتار وحشیانه و غیرانسانی شیعیان در کشور مصر موجب جریحه‌دار شدن قلوب مسلمانان گردید و بار دیگر اقدامات خصمانه استکبار جهانی‌ را در راستای اسلام‌ستیزی و ایجاد اختلافات قومی، مذهبی به دست مزدوران وهابی و سلفی خود به نمایش گذاشت.
بی‌تردید کشتار مسلمانان بی‌گناه که به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار و صهیونیسم بین‌المللی طراحی و به دست نوکران تکفیری آنها اجرا می‌شود، نه تنها دستاوردی برای آنها نداشته بلکه سبب شور و شعور و اتحاد و همدلی بیشتر امت اسلامی در سراسر جهان علیه دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) خواهد شد.
اداره کل تبلیغات اسلامی استان و شورای هیئات مذهبی استان قم با پیروی از منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، کشتار مظلومانه شیعیان و مسلمانان را به شدت محکوم کرده و از این عمل وحشیانه و نابخردانه اعلام انزجار می‌کند.
در پایان عموم امت اسلامی را به اتحاد و یکپارچگی در مقابل دشمنان اصلی اسلام و قرآن دعوت کرده و از مجامع بین‌المللی حامی حقوق بشر و به ویژه دولت مصر می‌خواهیم، ضمن محکومیت این اقدام شنیع، عاملان این جنایت هولناک را به اشد مجازات برساند.
شاعران و مداحان شریان حیاتی حوزه فرهنگ دین هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از شاعران و مداحان آئینی به عنوان شریان حیاتی حوزه فرهنگ دین یاد کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در دیدار شاعران و مداحان آئینی با استاندار قم با تقدیر از توجه استاندار قم به مبحث تشکل‌های دینی و مذهبی اظهار داشت: از ابتدای مسؤولیت آقای پیریایی تاکنون چندین جلسه مشترک با حضور وی و تشکل‌های دینی و مذهبی استان برگزار شده که این امر نشان دهنده اهتمام ویژه استاندار به امور فرهنگی و دینی است.
وی با بیان اینکه شاعران، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، شریان حیاتی حوزه فرهنگ و دین به شمار می‌روند افزود: قم معدن انسان‌های با فضیلت است و در کنار حوزه عظیم علمیه، مراجع معظم تقلید و علمای عظام، اقشار مختلف قم نیز از فرهیختگی قابل توجهی برخوردار هستند.
محمد علی مجاهدی، رییس کانون شاعران و مداحان استان قم نیز در این جلسه با اشاره به این‌که کانون استان قم در طول 6 سال فعالیت خود، جزو کانون‌های ممتاز کشوری بوده است، گفت: از کانون شاعران و مداحان استان قم این انتظار وجود دارد که برای سایر استان‌ها نمونه و الگو باشد، اما این مهم نیازمند اعتبارات و امکانات متناسب با انتظارات است.
برگزاری مراسم ازدواج 300 زوج جوان از سوی هیأت خادم الرضا قم
جشن ازدواج 300 زوج جوان عضو هیأت خادم الرضا(ع) با حضور خانواده‌های این زوج‌ها، ‌اعضای هیأت خادم الرضا و جمعی از مسؤولان قم در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد.
‌این مراسم که از مجموعه برنامه‌های هیأت خادم الرضا(ع) در جشنواره نهمین سالگرد برگزاری دهه مهدویت بود، هشتمین سال برگزاری خود را با حضور پر شور جوانان دنبال کرد.
حمید ناطقی، مسؤول هیأت و کانون خادم الرضا در حاشیه این مراسم ابراز داشت: این 300 زوج، اعضای هیأت و کانون خادم الرضا(ع) هستند که از نیمه شعبان سال گذشته تا نیمه شعبان سال جاری ازدواج کرده‌اند و با شرایط خاص به این مراسم دعوت شده‌اند.
وی ادامه داد: این مراسم که امسال‌ هشتمین سال برگزاری خود را طی کرد همه ساله با استقبال بیشتر و پرشورتر جوانان مواجه می‌شود.
مسؤول هیأت و کانون خادم‌الرضا افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و برگزاری مراسم ساده ازدواج از جمله اهداف این هیأت در برگزاری جشن ازدواج است که با استقبال خوبی مواجه شده است.
برگزاری مراسم عقد نمادین، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی،‌ مذهبی و تفریحی و همچنین اهدای هدایای نفیس به زوج‌های جوان از جمله برنامه‌های این مراسم باشکوه بود./907/پ202/پ
ارسال نظرات