۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۷۴۱۴۰
آیت الله نمازی:

اعطای وام قرض الحسنه به نیازمندان گسترش یابد

خبرگزاری رسا‌ ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: تصویب و پرداخت وام های ازدواج و اشتغال به جوانان و تبلیغ آن در رسانه ملی و عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک ها را موجب نارضایتی مردم از سیستم بانکی می شود.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، شامگاه یک شنبه، در دیدار با کارکنان موسسه مالی اعتباری کوثر شعبه مستقل کاشان، اظهار داشت: در بررسی های انجام شده عملکرد موسسه کوثر عملکرد مثبتی است و ارائه تسهیلات به نیازمندان بدون شرط و صفر درصد به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و مهم است و در بررسی هایی انجام شده، خوشبختانه عملکرد موسسه عملکرد خوبی بوده است.

 آیت الله نمازی در ادامه خواستار آسان سازی تسهیلات بانکی به مردم به ویژه جوانان برای سرمایه گذاری شد و افزود: ضمن آسان سازی کارها، چنانچه تسهیلات بانکی با در نظرگرفتن شرایط در اختیارمردم قرار داده شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهدکرد.   

 امام جمعه کاشان با اشاره به نارضایتی مردمی از عدم ارائه وام های ازدواج، اشتغال و... به جوانان گفت: تصویب و پرداخت وام های ازدواج و اشتغال به جوانان و تبلیغ آن در رسانه ملی و عدم  پرداخت تسهیلات توسط بانکها را موجب نارضایتی مردم از سیستم بانکی می شود.  

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در ادامه بر اولویت بندی  برای کمک به نیازمندان تأکیدکرد و گفت: برخی ضوابط حاکم بر نهادها برای کمک به خانواده های بیمار و نیازمند موجب تأسف است و کمک به نیازمندان باید با رعایت مسائل طبقه بندی شده باید انجام شود. 

 امام جمعه کاشان در ادامه فعالیت های فرهنگی را دارای دو جنبه شعاری و شعوری دانست و گفت: متأسفانه تعظیم شعائر دینی در سطح کشور بیشتر جنبه سرگرمی دارد و بدون این که استفاده معنوی و یا دستاوردی داشته باشد برگزار می شود و تعظیم شعائر دینی مورد تأیید است اما تعظیم شعائر دینی باید هدفمند و دارای دستاورد باشد.

 امام جمعه کاشان همچنین برگزاری ضیافت افطاری در ماه مبارک رمضان برای نیازمندان و افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی را یکی از اقدامات فرهنگی دینی دانست و گفت: ضیافت افطاری برای نیازمندان کار پسندیده ای است، اما چگونگی تامین منابع آن مهم است، از این رو اگر به جای افطاری کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده های نیازمند تهیه شود بهتر خواهد بود.  

مسعود اقدسی، مدیر مؤسسه مالی اعتباری کوثر، شعبه مستقل کاشان نیز در این نشست پرداخت سه هزار فقره وام قرض الحسنه صفر درصد به میزان 60 میلیارد ریال طی یک سال و نیم فعالیت این مؤسسه در شهرستان کاشان را یاد آورشد وگفت: پرداخت این تسهیلات با تعامل و همکاری با فرمانداری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی پرداخت شده است.

 اقدسی همچنین از پرداخت 400 میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود بانکی خبرداد و گفت: 220 میلیارد ریال از این میزان تسهیلات به صاحبان صنایع و دارای مجتمع های تولیدی پرداخت شده است.

 وی پرداخت تسهیلات ازدواج و خرید جهیریه به دو هزار نفر از اقشار مختلف جامعه، پرداخت تسهیلات به60 نفر از اساتید دانشگاهها و ... را از دیگر اقدامات موسسه مالی اعتبار کوثر شعبه کاشان طی یک سال و نیم فعالیت موسسه مالی اعتباری کوثر شعبه مستقل کاشان اعلام کرد./939/پ202/س

 

 

 

ارسال نظرات