۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۷۳۸۶۷
رییس اداره اوقاف اسلامی کنگاور:

بقاع متبرکه بهترین مکان برای ترویج معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف اسلامی شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین به حضور روحانیت در اجرای طرح نشاط معنوی اشاره کرد و گفت: بهره گیری از توان روحانیت اثرگذاری این طرح را دو چندان خواهد کرد.
طرح نشاط معنوي

حجت الاسلام محمد رسول واحدی، رییس اداره اوقاف اسلامی شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری طرح نشاط معنوی دز سه بقعه امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده باقر(ع) وامامزاده ولی(ع) کنگاور خبر داد و گفت: این طرح در دیگر بقاع متبرکه شهرستان به صورت یک روزه برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: پایه اصلی در برنامه‌های طرح نشاط معنوی، قرآنی و مذهبی است و اما در حاشیه این کلاس‌ها، برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده است که از امروز آغاز شده است.

 

رییس اداره اوقاف شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین  در ادامه استقبال جوانان از طرح نشاط معنوی را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: تعداد افرادی که سال گذشته در این طرح ثبت نام کرده بودند 320 است که در خانه‌های نور فعالیت می‌کردند و پیش بینی ما  امسال این است که بیش از 800 نفر در این سه بقعه ثبت نام و در کلاس‌ها شرکت کنند.

 

وی با بیان این که طرح نشاط معنوی روحانی محوری است، گفت: روحانیان فعال در این طرح از استادان حوزه‌های علمیه هستند و در کنار این افراد سعی ما براین است که از دانشجویان علوم قرآنی هم استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام واحدی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری طرح نشاط معنوی را در روحیه نوجوانان و جوانان اثرگذار دانست و تصریح کرد: با توجه به این‌که امامزادگان یک جایگاه معنوی و اجتماعی مطلوبی دارند، افراد با یک دیدگاه مثبتی وارد این فضاها می‌شوند که حضور روحانیان هم می‌تواند به رفتار آن‌ها جهت دهی مثبت دهد و آسیب‌هایی را که ممکن است افکار جوانان را تهدید کند کاهش چشمگیری می‌دهد. /957/ت303/ش

ارسال نظرات