۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۷۳۶۷۵
آیت الله سبحانی در پیامی تاکید کرد؛

ضرورت ایستادگی علمای الازهر در مقابل تکفیری‎ها/ فتواهای مغایر کتاب و سنت مهمترین عامل فتنه میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با صدور پیام تسلیتی درباره شهادت چند تن از شیعیان مصر ابراز داشت: از علمای الازهر و ملت شریف مصر می خواهیم در برابر تکفیری‎های شرور که در حال انتشار فساد در جهان عرب و اسلام هستند، ایستادگی کنند.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در پیامی شهادت شیخ حسن شحاته از رهبران شیعه مصر و چندتن از همراهانش به دست سلفی‎گرایان مصر را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: خبر شهادت استاد فاضل و مجاهد بزرگ شیخ حسن شحاته به همراه سه تن از پیروان اهل بیت(ع) در مصر عزیز به دست باندهای تکفیری مرتبط با شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی که با هدف گسترش فتنه و شکاف میان امت اسلامی و همچنین گسترش آشوب و ویرانی در جوامع اسلامی صورت می گیرد را با اندوه و تأسف فراوان شنیدیم.

 

حضرت آیت الله سبحانی افزود: این فاجعه دردناک را به امام زمان(عج) تسلیت گفته و از علمای جهان اسلام به ویژه علما و استادان الازهر و ملت شریف مصر می خواهیم در برابر این گروه شرور که در حال انتشار فساد در جهان عرب و اسلام هستند، ایستادگی کرده و اهداف این برنامه خبیث که اسلام حنیف و امنیت و ارزش های اسلامی و انسانی را مورد هدف قرار داه است، رسوا سازند.

 

وی تأکید کرد: هیچ شکی نیست که فتواهای شاذ و مغایر کتاب و سنت از مهمترین دلایل برانگیخته شدن فتنه، کینه و دشمنی میان مسلمانان است و چنین جنایتهای شنیع را علیه کودکان و زنان و کهنسالان به وجود آورد. اگر فریاد علمای مخلص در محکومیت این فتواها و رسوا ساختن اصحاب آن که مصالحشان با سیاستمداران فاسد در ارتباط است، بلند نشود درهای شرارتی میان امت باز می شود که بستن آنها غیرممکن است.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: جنایتهای این افراد که احساس خیر و محبت و رحمت از دلهایشان پر کشیده است برای تکه تکه کردن بدن و جاری شدن خون مردم ادامه دارد و حتی صاحبان این فتواها را نیز دربرمی گیرد./980/ب901/ک

ارسال نظرات